آریا بانو
سرکیسه کردن کاربران مجازی به بهانه افزایش فالوور
چهارشنبه 8 ارديبهشت 1400 - 15:58:59
آریا بانو - همشهری/ مرد شیاد با تبلیغات گسترده در اینستاگرام به بهانه افزایش فالوور، گردانندگان صفحه‌های اجتماعی را به دام می‌انداخت و پس از دریافت پول دیگر جواب‌شان را نمی‌داد.
رسیدگی به این پرونده از چندی قبل با شکایت مردی در پلیس فتای تهران آغاز شد. شاکی که 15میلیون تومان به‌حساب متهم واریز کرده بود در شکایتش گفت: قصد داشتم با تبلیغات گسترده در فضای مجازی به کسب‌وکار خود رونق بیشتری بدهم، در همین خصوص در شبکه اجتماعی اینستاگرام یک صفحه با نام مغازه‌ام ایجاد کردم و با فردی آشنا شدم که مدعی بود با تبلیغات و افزایش فالوور خیلی زود به هدف خود خواهم رسید، من هم بدون تحقیقات و اطلاع از هویت این فرد مبلغ 15میلیون تومان به‌حساب او واریز کردم اما از آن به بعد دیگر جوابم را نداد.
به‌دنبال این شکایت تحقیقات پلیس برای شناسایی فرد کلاهبردار آغاز شد. کارشناسان پلیس فتا پس از انجام اقدامات تخصصی توانستند متهم را در شبکه‌های اجتماعی رصد کنند. بررسی‌ها نشان می‌داد که او با ترفند افزایش فالوور و تبلیغات گسترده در صفحات اینستاگرامی مشغول فعالیت مجرمانه و کلاهبرداری از کاربران در فضای مجازی است. پس از تشریفات قضایی متهم در یکی از مناطق جنوبی تهران دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد. وی پس از حضور در پلیس فتای پایتخت ضمن اعتراف به کلاهبرداری از 3نفر از شهروندان گفت که از این راه حدود 50میلیون تومان به جیب زده است. او گفت: با راه‌اندازی یک صفحه اینستاگرامی به بهانه فروش فالوور و تبلیغات اینستاگرامی سوژه‌های خود را جذب می‌کردم و پس از واریز وجه دیگر پاسخگوی آنها نبودم. سرهنگ داوود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ با اعلام جزئیات این پرونده به شهروندان توصیه کرد: فریب ظاهر زیبا و پر رنگ و لعاب صفحات اینستاگرامی را نخورید و خرید‌های خود را فقط از فروشگاه‌های معتبر و دارای مجوز و یا سایت و بسترهای رسمی آنها در فضای مجازی انجام دهید زیرا افراد سودجو این فضا را مکانی مناسب جهت انجام اعمال مجرمانه خود می‌دانند و از ساده لوحی برخی از کاربران پلی می‌سازند برای رسیدن به مقاصد مالی نامشروع خود. وی ادامه داد: شهروندان همچنین از پرداخت بیعانه قبل از تحویل کالا یا خدمات خودداری کنند و درصورت مشاهده موارد مشکوک، موضوع را از طریق 110 یا ‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

http://www.banounews.ir/fa/News/576768/سرکیسه-کردن-کاربران-مجازی-به-بهانه-افزایش-فالوور
بستن   چاپ