آریا بانو
80 درصد شغل‌های ایجاد شده در زنجان از طریق تسهیلات اشتغال خرد است
چهارشنبه 25 فروردين 1400 - 14:23:56
وزارت رفاه
آریا بانو - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: سال گذشته بیش از 80 درصد اشتغال ایجاد شده در این استان از طریق تسهیلات هدفمند در بخش اشتغال خرد و خانگی، حمایتی و روستایی بود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان، محمدرضا یوسفی افزود: فقط 20 درصد فرصت های شغلی محقق شده در استان مربوط به تسهیلات بانکی مقیاس متوسط و بزرگ بوده است.
وی عنوان کرد: همچنین در مجموع نزدیک 70 درصد زمینه های شغلی جدید در استان از طریق مداخلات غیربانکی دستگاه‌های اجرایی ازجمله تسهیل در صدور مجوزهای کسب و کار و مداخلات سیاستی حاصل شده است که نشان می دهد در صورت تمرکز و برنامه ریزی روی فعالیت‌هایی غیر از مسیر تسهیلات بانکی، امکان ایجاد فرصت های شغلی میسر خواهد بود.
ایجاد پنج هزارو 198 نفر فرصت شغلی در استان
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: از ابتدای اجرای قانون توسعه اشتغال پایدار روستایی تاکنون (سال های 97 تا پایان 99) بیش از 272 میلیارد تومان اعتبار بانکی با نرخ بهره 6 درصد برای روستاییان استان پرداخت شده که زمینه ایجاد پنج هزارو 198 نفر فرصت شغلی در استان فراهم شده است.
یوسفی افزود: تاکنون و از سال اجرای قانون (1390) بیش از 15هزار و 793 فقره مجوز کسب و کار خانگی در استان صادر و بیش از 519 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به شاغلان خانگی استان پرداخت شده است.
مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: سال گذشته در کنار اقدامات غیربانکی موضوع تبصره 18 قانون بودجه، در مجموع بیش از 158 میلیارد تومان تسهیلات بانکی نیز در قالب تفاهم نامه های دستگاهی ذیل تبصره 18 کارسازی شده است که از این طریق در مجموع هزار و 189 فرصت شغلی جدید ایجاد و از هزارو 226 فرصت شغلی موجود صیانت شد.

http://www.banounews.ir/fa/News/564699/80-درصد-شغل‌های-ایجاد-شده-در-زنجان-از-طریق-تسهیلات-اشتغال-خرد-است
بستن   چاپ