آریا بانو
کانون قرآن و عترت بهزیستی استان البرز با هدف کاهش آسیب های اجتماعی تشکیل می شود
چهارشنبه 25 فروردين 1400 - 14:23:47
وزارت رفاه
آریا بانو - مدیرکل بهزیستی استان البرز در نشست شورای فرهنگی استان از تشکیل کانون قرآن وعترت بهزیستی البرز در راستای آشناسازی بیشتر جامعه هدف بهزیستی با معارف اسلامی و فرهنگ دینی در سال 1400خبرداد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون،کارورفاه اجتماعی استان البرز، اسدالله حیدری در این نشست با بیان اینکه جامعه ایرانی-اسلامی کشور عزیزمان نیازمند توجه بیشتر و ویژه به موضوعات و مسایل فرهنگی است افزود : یکی از اساسی ترین و موثرترین راهکارهای عبور از مشکلات و آسیب ها، توسل به قرآن کریم و اتکاء به فرهنگ دینی و اسلامی است و در سازمان هایی همانند بهزیستی به منظور افزایش تاب آوری جامعه هدف باید به آموزه های دینی تأسی شود.
مدیرکل بهزیستی استان البرز ادامه داد: بسط و گسترش فرهنگ دینی مستلزم آموزش جامعه هدف به شیوه موثر است که این امر به وضوح در دستورالعمل این کانون توضیح داده شده است.
حیدری گفت: موضوعات فرهنگی غالباً در سطح کلان نیز به حد کافی مورد توجه قرار نگرفته و در سازمان بهزیستی ردیف بودجه ای برایش تعریف نشده است، این در حالی است که عمده معضلات و مسائلی که در پیش روی ماست ریشه فرهنگی دارند حتی در سطح خرد و در جامعه هدف بهزیستی وجود فقر فرهنگی مخرب تراز فقر اقتصادی است و صرفاً تلاش مددکاران سازمان به منظور تأمین معیشت جامعه هدف است که این اقدام فاقد هر گونه تلاش در جهت غنی سازی فرهنگی ایشان صورت می گیرد.
مدیرکل بهزیستی البرز افزود: در حوزه هایی مانند شبه خانواده و در مراکزی که فرزندان سازمان بهزیستی مقیم هستند انجام کار فرهنگی از ضرورت های اجتناب ناپذیر است.
وی گفت: فرزندان بهزیستی به دلیل زندگی در کانون آسیب و وجود معضلات قبلی مانند طلاق، بی بند و باری و سایر آسیب های اجتماعی که از جانب والدین بر ایشان تحمیل شده باید تحت آموزه های دینی و قرآنی قرار گیرند و مسائل فرهنگی به وضوح برایشان تشریح شود که این امر خود می تواند در کنار سایر اقدامات بهزیستی، در رشد شخصیت این فرزندان تأثیر مثبت و پایداری داشته باشد و در مواجهه با آسیب های اجتماعی سدّ محکم و حاشیه امنی ایجاد نماید.
حیدری ضمن اعلام آمادگی از همکاری با کانون قرآن وعترت خاطرنشان کرد: انتظار می رود در آینده نزدیک به موضوعات فرهنگی با جدیت و حساسیت بیشتری نگاه شود و شاهد دستاوردهای فرهنگی کانون قرآن و عترت بهزیستی استان البرز باشیم و امیدواریم این همکاری در سال جدید نیز همانند گذشته تداوم یابد و بتوانیم با همکاری و مشارکت فعالیت های فرهنگی موثری را آغاز نمائیم و به سرانجام برسانیم .
Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA MicrosoftInternetExplorer4

http://www.banounews.ir/fa/News/564693/کانون-قرآن-و-عترت-بهزیستی-استان-البرز-با-هدف-کاهش-آسیب-های-اجتماعی-تشکیل-می-شود
بستن   چاپ