آریا بانو
روحانی: غنی سازی 60 درصدی پاسخ‌ به شرارت‌ها بود
چهارشنبه 25 فروردین 1400 - 10:54:08 AM
آریا بانو-

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت با اشاره به شیوع کرونا اظهار کرد: همه کشورها در یک موج بزرگی گرفتار شدند. بعضی فکر می کنند چون عید نوروز بود و عده‌ای مسافرت رفتند، سبب شیوع بیشتر شده درحالی که دنیا و کشورهایی هم که عید نوروز نداشتند گرفتار هستند. البته ترددها، دورهمی‌ها،  مراعات نکردن همه تاثیرگذار است اما دنیا با موج جدیدی مواجه شده و همه ما باید به یکدیگر کمک کنیم و الان وقت شعار نیست و الان وقت عمل است.

رییس دولت تدبیر و امید با بیان اینکه بخش بهداشت و درمان بار بسیار سنگینی بر دوش دارد، گفت: ما قدردان آنها هستیم و این کار عظیم و بزرگ را انجام می‌دهند. همه مسوولان در سراسر کشور مسئولیت بزرگی دارند و باید ما ‌نشان دهیم که همه اصولی که به ما گفته شده همه آنها را اجرا و پیاده کنیم.

روحانی با تاکید بر اینکه شیوه نامه‌های بهداشتی سبب جلوگیری از شیوع ویروس کرونا می‌شود،‌ گفت: شیوه نامه ها جزو واضحات است. از ابتدای شیوع ویروس کرونا هر موقع که شیوه نامه‌های بهداشتی به 85 تا 90 درصد رسیده، شرایط کشور در موضوع کرونا آرام شده است. اما هر موقع که شیوه‌نامه‌های بهداشتی به 50 و 47 درصد و کمتر از آن رسیده،  شرایط به هم ریخته است.

رییس جمهوری ادامه داد: من به عنوان فردی که در این موضوع مسوولیت دارم و از ابتدای از موضوع مطلع بوده و همه آمارها در دستم است و هر روز هم آمار را می خوانم، هیچ چیز جز این نیست. هر موقع که مراعات و رعایت شیوه نامه ها به 85 درصد و 90 درصد می رسد، همه چیز درست می شود. اما هم اینکه شیوه نامه‌ها رها می‌شود و توجه نمی‌شود و مقدار رعایت پروتکل ها به 40 تا 50 درصد می‌رسد، بار دیگر همه چیز به هم می ریزد. به عبارتی همه این مسائل دست خود مردم است. ‌البته همه مسوولیت داریم و هیچ کس نمی تواند از این مسوولیت عبور کند، اما اساس کار این است که شیوه نامه ها رعایت و اجرا کنیم.

وی اظهار کرد: باید جنگ اقتصادی را قطع و به ظلم پایان دهیم، برخی‌ها می‌گویند دست ظالم باید قطع شود منتها کی، میگویند خوب نیست و در اردیبهشت و خرداد کراهت دارد. بگذارید به تیر برسیم آن‌وقت خوب است. دست ظالم را باید فورا قطع کرد تیر و مرداد ندارد.کسی که در تهیه واکسن و مواد غذایی ما را اذیت می‌کند باید دست او را قطع کرد.

وی افزود: بیش از سه سال است که فشار روی ماست باید دست ظالم را قطع کنیم چرا از مذاکرات می‌ترسیم چه چیزی در سر ما کردند. چرا از حرف زدن می‌ترسیم مگر قرآن نمی‌گوید با کفار جدال احسن کنیم. ما قدرتمندیم ما خودمان را ضعیف نبینیم می‌گویند رو به روی شما می دانید کیست آمریکاست. مگر آمریکا کیست ما قدرتمندیم در برجام با آنها مذاکره کردیم و آنها را سر جای خود نشاندیم.

رییس جمهوری اظهار کرد: ما توانمندیم، در تولید در تکنولوژی پیشرفته در قدرت نرم توانمندیم در مذاکره هم توانمندیم ما منطق قوی داریم و می‌توانیم دشمن را مجاب کنیم و سرجایش بنشانیم مگر عراق هشت سال با ما نجنگید یک وقتی که قرار شد مذاکره کنیم امام اجازه مذاکره داد در شهریور 67 در ژنو با عراق مذاکره کردیم. 


http://www.banounews.ir/fa/News/564540/روحانی--غنی-سازی-60-درصدی-پاسخ‌-به-شرارت‌ها-بود
بستن   چاپ