آریا بانو
طرز تهیه نان تست چیا
چهارشنبه 25 فروردين 1400 - 02:31:16
آریا بانو - نان های حجیم و فانتزی یکی از انواع نان های پرطرفدار به حساب می آید. گاهی نان ها را با فیلینگ و مغزهای متنوع طبخ می کنند. نان تست چیا، یکی از انواع نان های حجیم است که با آرد گندم و دانه چیا تهیه می شود. این نان از نان گندم ساده مفید تر است. این نان را می توان با هر مواد غذایی نانی مانند خوراک ها یا سوپ ها استفاده کرد. همچنین می توان برای تهیه اسنک ها از آن استفاده نمود، برای مشاهده آموزش طرز تهیه نان تست چیا در ادامه با سایت چی شی همراه باشید. مواد لازم نان تست چیا شیر گرم 1 پیمانه آب گرم یک سوم پیمانه کره ذوب شده 3 قاشق غذا خوری عسل 2 قاشق غذا خوری خمیر مایه 10 گرم نمک یک و نیم قاشق چای خوری دانه چیا یک چهارم پیمانه آرد 3 پیمانه و سه چهارم پیمانه طرز تهیه نان تست چیا مرحله اول برای تهیه نان تست چیای خوشمزه و مخصوص در ابتدای کار، کره را درون یک کاسه می ریزیم و روی حرارت بخار کتری قرار می دهیم تا ذوب شود. سپس یک کاسه بر می داریم و شیر گرم و آب و کره و عسل را اضافه کرده و مخلوط می کنیم. مرحله دوم سپس خمیر مایه را هم به آن اضافه می کنیم و به آرامی مخلوط می کنیم. آرد و نمک را نیز با هم مخلوط می کنیم و مایه ای که در مرحله اول تهیه کردیم، به آرد اضافه می کنیم. سپس به آرامی مخلوط می کنیم تا یک خمیر منسجم بدست آید. مرحله سوم خمیر را حدود 15 دقیقه با دست ورز می دهیم. اگر میکسر یا هم زن خمیر در دسترس است می توان 8 دقیقه این کار را با دستگاه انجام داد. هنگام ورز دادن خمیر، دانه چیا را اضافه می کنیم و ورز می دهیم تا با خمیر به خوبی مخلوط شود. مرحله چهارم روی خمیر را می پوشانیم. سپس حدود یک و نیم ساعت در جای گرم استراحت می دهیم تا پف کند و حجم آن دو برابر شود. روی سطح کار را آرد پاشی می کنیم. سپس پف خمیر را با دست گرفته و روی سطح کار با وردنه باز می کنیم. مرحله پنجم پس از اینکه خمیر را به صورت یکدست باز کردیم، آنرا از یک طرف خمیر را رول می کنیم. در ادامه دو لبه خمیر را در زیر بهم می چسبانیم، سپس روی نان را با نایلون می پوشانیم و 45 دقیقه استراحت می دهیم. این نان نیاز به رومال ندارد. مرحله ششم اگر از قالب بدون در استفاده می شود، اول کار کف قالب را چرب کرده و خمیر را درون قالب می گذاریم. سپس روی نان را با اسپری آب مرطوب می کنیم. اگر قالب در دار بود، نیاز به اسپری آب ندارد. فر را روشن می کنیم و قالب را درون فر قرار می دهیم. مرحله هفتم برای قالب در دار، دمای فر 180 سانتی گراد انتخاب می شود. برای قالب بدون در، 160 درجه سانتی گراد برای فر انتخاب می شود. حدود 30 تا 40 دقیقه به خمیر زمان می دهیم تا پخته شود. سپس از فر خارج کرده و می گذاریم تا خنک شود. سپس از قالب خارج کرده و آن را برش می زنیم.

نان های حجیم و فانتزی یکی از انواع نان های پرطرفدار به حساب می آید. گاهی نان ها را با فیلینگ و مغزهای متنوع طبخ می کنند. نان تست چیا، یکی از انواع نان های حجیم است که با آرد گندم و دانه چیا تهیه می شود. این نان از نان گندم ساده مفید تر است. این نان را می توان با هر مواد غذایی نانی مانند خوراک ها یا سوپ ها استفاده کرد. همچنین می توان برای تهیه اسنک ها از آن استفاده نمود، برای مشاهده آموزش طرز تهیه نان تست چیا در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.
مواد لازم نان تست چیا
شیر گرم1 پیمانه
آب گرمیک سوم پیمانه
کره ذوب شده3 قاشق غذا خوری
عسل2 قاشق غذا خوری
خمیر مایه10 گرم
نمکیک و نیم قاشق چای خوری
دانه چیایک چهارم پیمانه
آرد3 پیمانه و سه چهارم پیمانه
طرز تهیه نان تست چیا
مرحله اول
برای تهیه نان تست چیای خوشمزه و مخصوص در ابتدای کار، کره را درون یک کاسه می ریزیم و روی حرارت بخار کتری قرار می دهیم تا ذوب شود. سپس یک کاسه بر می داریم و شیر گرم و آب و کره و عسل را اضافه کرده و مخلوط می کنیم.
مرحله دوم
سپس خمیر مایه را هم به آن اضافه می کنیم و به آرامی مخلوط می کنیم. آرد و نمک را نیز با هم مخلوط می کنیم و مایه ای که در مرحله اول تهیه کردیم، به آرد اضافه می کنیم. سپس به آرامی مخلوط می کنیم تا یک خمیر منسجم بدست آید.
مرحله سوم
خمیر را حدود 15 دقیقه با دست ورز می دهیم. اگر میکسر یا هم زن خمیر در دسترس است می توان 8 دقیقه این کار را با دستگاه انجام داد. هنگام ورز دادن خمیر، دانه چیا را اضافه می کنیم و ورز می دهیم تا با خمیر به خوبی مخلوط شود.
مرحله چهارم
روی خمیر را می پوشانیم. سپس حدود یک و نیم ساعت در جای گرم استراحت می دهیم تا پف کند و حجم آن دو برابر شود. روی سطح کار را آرد پاشی می کنیم. سپس پف خمیر را با دست گرفته و روی سطح کار با وردنه باز می کنیم.
مرحله پنجم
پس از اینکه خمیر را به صورت یکدست باز کردیم، آنرا از یک طرف خمیر را رول می کنیم. در ادامه دو لبه خمیر را در زیر بهم می چسبانیم، سپس روی نان را با نایلون می پوشانیم و 45 دقیقه استراحت می دهیم. این نان نیاز به رومال ندارد.
مرحله ششم
اگر از قالب بدون در استفاده می شود، اول کار کف قالب را چرب کرده و خمیر را درون قالب می گذاریم. سپس روی نان را با اسپری آب مرطوب می کنیم. اگر قالب در دار بود، نیاز به اسپری آب ندارد. فر را روشن می کنیم و قالب را درون فر قرار می دهیم.
مرحله هفتم
برای قالب در دار، دمای فر 180 سانتی گراد انتخاب می شود. برای قالب بدون در، 160 درجه سانتی گراد برای فر انتخاب می شود. حدود 30 تا 40 دقیقه به خمیر زمان می دهیم تا پخته شود. سپس از فر خارج کرده و می گذاریم تا خنک شود. سپس از قالب خارج کرده و آن را برش می زنیم.

http://www.banounews.ir/fa/News/564487/طرز-تهیه-نان-تست-چیا
بستن   چاپ