آریا بانو
مدیر عامل سازمان بهشت زهرا:
آمار جان‌باختگان کرونایی تهران طی 2 روز 3 رقمی شد/ ویدئو
چهارشنبه 25 فروردين 1400 - 02:28:20
آریا بانو - سعید خال‌ گفت: آنچه که نباید اتفاق می‌افتاد به دلیل بی تدبیری و رعایت نکردن مردم رخ داد و متأسفانه شرایط بهشت زهرا شرایط خوبی نیست و در حالی که به تمام دستگاه‌ها ابلاغ شده است که دورکاری کنند، اما همکاران من در سازمان بهشت زهرا در دو نوبت و گاهی سه نوبته مشغول به فعالیت هستند و خودمان را برای روز‌های آینده در آرایش کامل بحرانی قرار داده ایم.
وی ادامه داد: آمار شهر تهران در دو روز اخیر سه رقمی شده و تهران عدد 100 را به خود دید و این در حالی بود که ما در شب عید تک رقمی شده بودیم و روزانه تنها 9 متوفی کرونایی در بهشت زهرا دفن می‌شدند و کاهش چشمگیری داشتیم.
مدیر عامل سازمان بهشت زهرا با اشاره به برنامه ریزی برای روز‌های آینده در بهشت زهرا تصریح کرد: طبق آخرین تبادل اطلاعاتی که با دکتر زالی برای روز‌های آینده داشتیم ما هر روز در میانه روز و انتهای شب تحلیل هایمان را با یکدیگر تبادل می‌کنیم و شرایط تهران شرایط بسیار ناگواری شده و کار‌ها چندین برابر شده و اگر تلاش و از خودگذشتگی کارکنان ما در کنار کادر درمان نباشد، کار‌ها سخت‌تر می‌شود.
آقای خال افزود: هر چه مردم رعایت نکنند، فشار آن بر روی کادر درمان و بهشت زهرا است و ما آمادگی لازم را برای روز‌های سخت داریم.
وی در پاسخ به این سوال که چه تعداد کارکنان در حال حاضر در بهشت زهرا آماده باش هستند؟ گفت: هر روز افرادی درگیری مستقیم با این کار دارند و 750 نفر در واحد‌های تطهیر، خاکسپاری، مباشرین، سایت رایانه ای، حمل متوفی از سطح شهر تهران و حمل متوفی به شهر‌های مختلف ایران آماده باش و در حال فعالیت هستند و در حالی که تهران در حال دورکاری است همکاران ما در دو یا سه نوبت فعالیت می‌کنند.
تهران بعد از چند ماه چنین عددی را تجربه نکرده بود
مدیر عامل سازمان بهشت زهرا با اشاره به افزایش آمار فوتی‌های کرونایی افزود: از 8 آذرماه که آمار بالای 100 بود تا امروز تهران چنین عددی را تجربه نکرده بود و چند ماه بود که آمارمان تک رقمی شده بود و این نشان می‌دهد که شهروندان با رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی به چنین وضعی ما را رسانده است و تنها راه حل برون رفت از این موضوع رعایت کردن مردم و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.
مردم به بهشت زهرا نیایند
آقای خال گفت: مردم در زمینه تدفین رعایت می‌کنند و شهر تهران به طور عادی روزانه 200 متوفی دارد و 100 متوفی کرونایی به این آمار اضافه شده است در واقع اگر تعداد اندکی هم به همراه متوفی به بهشت زهرا بیایند تعداد قابل توجهی می‌شود.
وی تصریح کرد: اما برغم اینکه مردم رعایت می‌کنند و در سوگ خموش هستند و نمی‌توانند هیچ مراسمی برگزار کنند و تنها به یک مراسم بهشت زهرا و خاکسپاری بسنده می‌کنند، با این حال باز هم از مردم خوبمان می‌خواهم که برای تدفین امواتشان در بهشت زهرا با حداقل نفرات تشریف بیاورند و دستورالعمل‌ها را رعایت کنند.
وی ادامه داد: نگاه مردم نسبت به رفت و آمدشان به بهشت زهرا تغییر کرده است، اما شاید کافی نباشد و تنها یک اراده جمعی می‌تواند این بیماری را ریشه کن کند و همه با هم در اماکن مختلف از جمله مراکز خرید، بازار و حمل و نقل عمومی می‌توانیم به یکدیگر کمک کنیم تا شرایط را به وضع مطلوبی برسانیم.
مدیر عامل سازمان بهشت زهرا خاطر نشان کرد: در طول تاریخ 50 ساله بهشت زهرا این شرایط هرگز تکرار نشده است و ما عاجزانه می‌خواهیم که مردم رعایت کنند بلکه بتوانیم این موج چهارم را که از اوایل فروردین شروع شده است از سر بگذرانیم.

http://www.banounews.ir/fa/News/564457/آمار-جان‌باختگان-کرونایی-تهران-طی-2-روز-3-رقمی-شد--ویدئو
بستن   چاپ