آریا بانو
تفاهم نامه سه جانبه با الگوی آموزشی مبتنی بر اشتغال در استان کرمانشاه منعقد شد
چهارشنبه 25 فروردين 1400 - 02:27:28
وزارت رفاه
آریا بانو - تفاهم نامه سه جانبه با الگوی آموزشی سفارش محور، مبتنی بر اشتغال در استان فی مابین اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی، دانشگاه فنی و حرفه ای و انجمن صنفی کاریابی های استان کرمانشاه منعقد شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه حسن عزیزی در آئین امضای این تفاهم نامه، ایجاد اشتغال به ویژه در بین دانش آموختگان دانشگاهی را مهمترین دغدغه مسئولین کشوری و استانی بیان کرد و گفت: در شرایط اقتصادی که تغییرات و ظهور شیوه‌های نوین تولید مبتی بر دانش و به کارگیری آن و ارائه اطلاعات از ویژگی‌های آن است، رابطه آموزش های مهارتی، بازار کار بایستی سر لوحه‌ فکری آموزش عالی قرار گیرد تا قابلیت اشتغال دانش‌آموختگان افزایش یابد .
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان افزود: دانش آموختگان دانشگاهی باید نظرشان بیش از پیش به این مساله جلب شود که نه تنها متقاضی کار نباشد بلکه خود خالق آن شوند.
وی آماده سازی جوانان برای اشتغال را یکی از اهداف نظام آموزشی به ویژه دانشگاه های مبتنی بر مهارت عنوان کرد و گفت: حرفه آموزی، یکپارچه‌سازی آموزش عملی و نظری و رویکرد پرورش صلاحیت‌ها و مهارت‌های پایه باید در برنامه ریزی های آموزشی در سازمان آموزش و پرورش و دانشگاه ها نهادینه شود و در این میان دانشگاه فنی و حرفه ای توانسته رسالت خود را به خوبی انجام داده و دانش آموختگان آن بیشترین جذب بازار کار را دارند.
عزیزی هدف از انعقاد تفاهم‌نامه را، گسترش همکاری ها، مشارکت در استفاده بهینه از ظرفیت‌های آموزشی مهارتی و توانمندی های آموزش فنی و حرفه‌ای و انجمن صنفی کاریابی های غیردولتی استان بر اساس تقاضای بازار کار عنوان کرد.
سلیمان شیرزادی رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان نیز با اشاره به این که در سطح استان چهار دانشکده زیرمجموعه دانشگاه فنی و حرفه ای فعالیت آموزشی مهارت محور دارند، اظهار کرد: با وجود نگاه مهارت محور در راستای ایجاد اشتغال در دانشکده های تحت پوشش دانشگاه فنی و حرفه ای استان، فراگیری آموزش های مهارتی در حین تحصیل، دانشجویان را توانمند و آماده ورود به بازار کار می کند .
وی با اشاره به این که خوشبختانه جذب بازار کار در بین دانش آموختگان دانشگاه های فنی و حرفه ای نسبت به سایر دانشگاه ها بیشتر است، گفت: دانش آموختگان در دانشگاه های فنی و حرفه ای با فراگیری آموزش های مبتنی بر مهارت پس از تحصیل به راحتی وارد بازار کار می شوند و با این روش آموزش کمبود نیروی متخصص بازار کار جبران خواهد شد .
مختار احمدی معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز در این آئین برنامه های ذیل سیاست های فعال بازار کار از جمله طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی، یارانه دستمزد و مشوق های بیمه ای کارفرمایی را تشریح کرد.
یوسفی رئیس کانون انجمن صنفی کاریابی های استان نیز پیشنهاداتی درخصوص اجرای آموزش های مورد نیاز بازار کار جهت فارغ التحصیلان دانشگاهی فاقد مهارت از سوی فنی وحرفه ای مطرح نمودند.
در پایان این آئین، تفاهم نامه سه جانبه همکاری توسط حسن عزیزی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، سلیمان شیرزادی رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان و یوسفی رئیس انجمن کاریابی های استان امضا و بین طرفین تفاهم نامه مبادله شد.
بر اساس این تفاهم نامه، استعداد یابی، هدایت شغلی و تحصیلی، مشاوره جویندگان کار و کارفرمایان در مراکز دانشگاه فنی و حرفه ای، انجام فعالیت های مشاوره ای، پژوهشی و آموزشی در زمینه های شغلی و اشتغال انجام خواهد شد.
کارفرمایان بر اساس مفاد این تفاهم نامه می توانند با سفارش نیروی کار مورد نیاز ماهر برای اشتغال در واحد تولیدی، به کاریابی ها مراجعه و دانش آموختگان دانشگاهی بیکار فاقد مهارت نیز که از سوی کاریابی ها به دانشگاه فنی حرفه ای معرفی می شوند می توانند بر اساس این تفاهم نامه، آموزش های مهارتی لازم را دریافت نمایند و آماده جذب در بازار کار و تولید شوند .
Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA MicrosoftInternetExplorer4

http://www.banounews.ir/fa/News/564445/تفاهم-نامه-سه-جانبه-با-الگوی-آموزشی-مبتنی-بر-اشتغال-در-استان-کرمانشاه-منعقد-شد
بستن   چاپ