آریا بانو
بارش پراکنده باران در کشور
چهارشنبه 25 فروردين 1400 - 02:18:42
آریا بانو - مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش پراکنده باران در بیشتر مناطق کشور خبر داد.
وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده
صادق ضیاییان اظهار کرد: طی دو روز آینده در بیشتر مناطق کشور به‌جز جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان ابرناکی و بارش پراکنده رخ می‌دهد.
وی ادامه داد: طی این مدت در برخی نواحی استان‌های خوزستان، جزایر شمال خلیج فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، فارس و ارتفاعات کرمان به‌ویژه طی ساعات بعد ازظهر رشد ابرهای همرفتی همراه با وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید دور از انتظار نیست.
ضیاییان در ادامه با بیان اینکه طی فردا (25 فروردین) بارش به‌تدریج در نوار غربی کشور کاهش پیدا می‌کند، اظهارکرد: طی روز پنجشنبه (26 فروردین) در استان‌های واقع در نوار شرقی و ارتفاعات البرز شرقی بارش پراکنده خواهیم داشت.
به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی طی روز جمعه (27 فروردین) در سواحل دریای خزر بارش پراکنده و در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی و شرق سمنان وقوع رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.
ضیاییان افزود: طی روز شنبه (28 فروردین) در ساعات بعد ازظهر در شمال استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل افزایش ابر و بارش پراکنده رخ می‌دهد و در سایر مناطق کشور آسمان صاف و آرام خواهد بود.
وی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (25 فروردین) کمی ابری، در بعد ازظهر افزایش ابر همراه با وزش باد و با حداقل دمای 15 و حداکثر دمای 27 درجه سانتیگراد و طی روز پنجشنبه (26 فروردین) نیز کمی ابری تا قسمتی ابری همراه با وزش باد و احتمال وزش باد شدید و با حداقل دمای 14 و حداکثر دمای 26 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir

http://www.banounews.ir/fa/News/564235/بارش-پراکنده-باران-در-کشور
بستن   چاپ