آریا بانو
آنچه باید در مورد کاندوم ها بدانید
سه شنبه 24 فروردين 1400 - 13:11:49
آریا بانو - کاندوم برای جلوگیری از انتقال بیماری های جنسی و گاهی پیشگیری از بارداری استفاده می شود
هر آنچه باید راجع به کاندوم ها بدانید!
مهم ترین مسئولیت کاندوم در درجه اول پیشگیری از رسیدن اسپرم به تخمک هست و به این ترتیب بارداری اتفاق نمی افتد، اما علاوه بر این کاندوم کاربردهای دیگری هم دارد و نکاتی را باید راجع به آن بدانید که در ادامه به آنها اشاره می کنیم. 
کاندوم ها از انتقال هر گونه ترشح به بدن پارتنرها پیشگیری میکنند، در نتیجه در زمان استفاده از کاندوم انتقال بیماری های جنسی امکان پذیر نمی‌باشد. 
هم کاندوم مردانه و هم کاندوم زنانه وجود دارد، تقریبا همه با کاندوم مردانه آشنا هستند. کاندوم زنانه هم طوری طراحی شده که داخب کانال واژن قرار می‌گیرد و از بارداری و انتقال بیماری پیشگیری میکند. 
به هیچ عنوان از یک کاندوم بیشتر از یک بار استفاده نکنید و هر کاندوم را پس از استفاده دور بیندازید. کاندوم ها در زمان رابطه های دهانی، مقعدی و واژینال باید استفاده شوند، گرچه در رابطه مقعدی و دهانی بارداری اتفاق نمی افتد، اما احتمال انتقال بیماری وجود دارد. 
کیف پول، جیب و یا داخل اتومبیل محل مناسبی برای نگهداری از کاندوم نیست؛ کاندوم باید در جایی خشک و خنک نگهداری شود و تحت فشار یا چین خوردگی نباشد. به علاوه جای خیلی سرد یا خیلی گرم هم محل مناسبی برای نگهداری از کاندوم ها نیست. خلاصه اینکه کاندوم نباید در محلی باشد که ساییده یا سوراخ شود. 
مسئله مهم دیگر اینکه کاندوم ها هم تاریخ انقضا دارند. کاندوم تاریخ مصرف گذشته اثر بخشی خیلی پایینی دارد، نازک و خشک است و همچنین ممکن است منجر به بروز حساسیت بشود بنابراین در زمان خرید کاندوم به تاریخ مصرفش خیلی دقت کنید.
اگر به کاندوم لاتکس حساسیت دارید، به این معنا نیست که دیگر نمی توانید هیچ کاندوم دیگری استفاده کنید. حساسیت به لاتکس یعنی فقط نباید از کاندوم لاتکس استفاده کنید، اما میتوانید از کاندوم های بدون لاتکس استفاده کنید.
بیشتر بدانید : کاندوم از این بیماری جنسی پیشگیری نمی کند
بیشتر بدانید : خـطـاهـای رایـج هـنـگـام اسـتـفـاده از کانـدوم
بیشتر بدانید : کاندوم و کمک به درمان یک مشکل جنسی
بیشتر بدانید : چرا مردان علاقه ای به استفاده از کاندوم ندارند
تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ

http://www.banounews.ir/fa/News/564056/آنچه-باید-در-مورد-کاندوم-ها-بدانید
بستن   چاپ