آریا بانو
شمار مقرری بگیران بیمه بیکاری در خراسان شمالی کاهش یافت
سه شنبه 24 فروردين 1400 - 13:07:02
وزارت رفاه
آریا بانو - معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: اکنون شمار مقرری بگیران بیمه بیکاری در استان هزار و 14 نفر است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 74 نفر کمتر شده است.

به گزارش روابط عمومی تعاون ، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی، قربان نباتیان علت کاهش آمار مقرری بگیران بیمه بیکاری را بهبود نسبی وضعیت بنگاه های اقتصادی استان اعلام کرد.
وی همچنین گفت: از چهار هزار و 603 نفری که به علت همه گیری کرونا در سال گذشته بیکار شدند بیش از سه هزار و 500 نفر به چرخه کار بازگشتند.
نباتیان افزود: با آغاز همه گیری کرونا 154 بنگاه تولیدی و تمام صنوف و صنایع به جز صنایع بزرگ 2 ماه و نیم تعطیل شدند که با توجه به این امر مقرر شد سازمان برنامه و بودجه به افرادی که در طول مدت تعطیلی بنگاه ها و صنوف بیکار شدند تا بازگشت به کار مقرری پرداخت کند.
وی گفت: به بیکاران ناشی از همه گیری کرونا با توجه به افراد تحت تکلف آن ها از 11 تا 13میلیون و 500 هزار ریال در ماه مقرری بیمه بیکاری از طرف سازمان برنامه و بودجه در سال 99 پرداخت شد و با تدوین شیوه نامه های بهداشتی و بازگشایی مجدد بنگاه ها با توجه به شیوه نامه های ابلاغ شده، 76درصد از این افراد به کار بازگشتند.
وی خاطرنشان کرد: در این بین افرادی که به طور کامل بیکار شده بودند نیز برای دریافت مقرری بیمه کاری ثبت نام کردند و هم اکنون این بیمه را دریافت می کنند.
نباتیان افزود: شهرستان های بجنورد با 557 نفر و فاروج با 11 نفر بیشترین و کمترین تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری را دارا هستند.
معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: با توجه به جمعیت بجنورد و تمرکز مراکز اشتغال در این شهرستان تعداد افرادی که بیمه بیکاری دریافت می کنند نیز بیشتر از دیگر شهرستان ها است.

http://www.banounews.ir/fa/News/564037/شمار-مقرری-بگیران-بیمه-بیکاری-در-خراسان-شمالی-کاهش-یافت
بستن   چاپ