آریا بانو
تسهیلات اشتغال‌زا به صورت کامل در استان اردبیل پرداخت شد
سه شنبه 24 فروردين 1400 - 13:06:59
وزارت رفاه
آریا بانو - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: با هدف گذاری انجام شده و همراهی بانک های عامل تمامی تسهیلات مربوط به اشتغال روستایی، مشاغل خانگی تا پایان سال به صورت کامل جذب و پرداخت خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل، قاسم رحیمی در اولین جلسه کارگروه تخصصی استان اردبیل که با حضور معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید و معاونین بانک توسعه تعاون کشور برگزار شد، گفت: با اجرای طرح اشتغال روستایی از سال 97 مبلغ 348 میلیارد تومان تسهیلات به تعداد 3 هزار 500 طرح اشتغالی پرداخت شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل تصریح کرد: همزمان با شیوع کرونا و به جهت حمایت از کسب و کارها مبلغ 115 میلیارد تومان تسهیلات به 13 هزار کسب و کار آسیب دیده از این موضوع پرداخت شد.
وی افزود: بیشترین تسهیلات پرداخت شده از محل اعتبارات قانون حمایت از ایجاد و توسعه اشتغال در مناطق روستایی و عشایری به ترتیب در بخش های کشاورزی، خدمات، صنعت و سرمایه درگردش در ناحیه های صنعتی و شهرهای زیر 10 هزار نفر جمعیت بوده است.
رحیمی عنوان کرد: از شهریور سال گذشته مبلغ 5 میلیارد و 100 میلیون تومان در قالب تسهیلات مشاغل خانگی پرداخت شده و مابقی اعتبارات در ماه های آینده به صورت کامل جذب و پرداخت خواهد شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با اشاره به اجرای مناسب سیاست های فعال بازار کار در استان اردبیل افزود: با اجرای این طرح ها بیش از 1 هزار و 600 نفر در استان اردبیل برای اولین بار صاحب شغل شدند و 780 قرارداد کارورزی منعقد شد.
وی خاطرنشان کرد: مبلغ 25 میلیارد تومان از محل پرداخت اقساط طرح های اشتغال روستایی به بانک ها وصول شده که لازم است دوبار تا با پرداخت تسهیلات به چرخه تولید و اشتغال بازگردد.
قاسم رحیمی عنوان کرد: طی نشست های مشترک با معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار در سال گذشته با تامین منابع مورد نیاز تسهیلاتی طرح های سرمایه گذاری موافقت شد که تحقق این امر همراهی بیش از پیش بانک های عامل را می طلبد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: طی بازدید معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید و معاونین بانک توسعه تعاون کشور از 11 طرح اشتغال روستایی در شهرستان های خلخال و کوثر به همراه نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی، تسهیلات لازم برای تکمیل و توسعه این طرح های اقتصادی تامین شد.

http://www.banounews.ir/fa/News/564036/تسهیلات-اشتغال‌زا-به-صورت-کامل-در-استان-اردبیل-پرداخت-شد
بستن   چاپ