آریا بانو
نیکا بیک‌لیک‌لی:
نبود سعیده علی در تیم ملی بسکتبال تاثیرگذار است/ در مجارستان شانس سهمیه المپیک داریم
سه شنبه 24 فروردين 1400 - 10:06:52
آریا بانو - به گزارش ایسنا، تیم ملی بسکتبال سه نفره زنان دو مسابقه مهم انتخابی المپیک پیش رو دارد و باید شانس خود را برای کسب سهمیه المپیک توکیو امتحان کند.
اولین رویداد 5 تا 9 خرداد 1400 به میزبانی اتریش برگزار می‌شود که 40 تیم (20 تیم زنان و 20 تیم مردان) از 36 کشور حضور دارند و 3 سهمیه(در هر بخش مردان و زنان) توزیع می‌شود. ایران در گروه B با ژاپن، اوکراین، ترکمنستان و استرالیا هم‌گروه است. دومین مسابقه هم 14 تا 16 خرداد 1400 با حضور 6 تیم به میزبانی مجارستان برگزار و یک سهمیه توزیع می‌شود.
تیم ملی ایران برای حضور در این مسابقات اردوهای آماده‌سازی خود را با 10 بازیکن شروع کرد و اولین اردو از 17 تا 21 فروردین برگزار شد.
نیکا بیک‌لیک لی در مورد وضعیت آمادگی بازیکنان به ایسنا گفت: با توجه به اینکه بازیکنان در تعطیلات عید به سر می‌بردند و سالن‌های ورزشی هم‌تعطیل بودند، تمرین خاصی نداشتند. به همین دلیل تلاش کردیم تا آنها را به سطح قابل قبول آمادگی بدنی برسانیم و از فضای بسکتبال پنج نفره به فضای سه نفره نزدیک کنیم.
او افزود: هشت مرحله اردوی آماده‌سازی را تعریف کرده‌ایم و فکر می‌کنم فرصت برگزاری همه آنها را داشته باشیم تا بازیکنان به سطح هماهنگی برسند. امیدارم بتوانیم بهترین عملکرد را در مسابقات ارائه بدهیم.
سرمربی تیم ملی بسکتبال سه نفره در مورد ارزیابی خود از مسابقات انتخابی کسب سهمیه گفت: مسابقات اتریش سخت است. با توجه به اینکه استرالیا، ژاپن و اوکراین در گروه ما هستند، کار سختی داریم. در مسابقات مجارستان قطعا شانس ما بیشتر است اما باید ببینیم کدام تیم‌ها از اتریش سهمیه می‌گیرند و چه تیم‌هایی برای حضور در مجارستان باقی می‌مانند.
او در مورد تاثیر نبود سعیده علی در تیم ملی بیان کرد: قطعا اثرگذار است. جدا از عملکرد فنی او، در کیفیت تمرین، تلاش و انرژی که به تمرین می‌آورد هم اثر گذار بود. برنامه دعوت فاطمه آقازادگان را داشتیم که روی این جوان آینده دار سرمایه‌گذاری کنیم تا در آینده نزدیک، چالش نبودن سعیده علی را در پست یک جبران کند اما متاسفانه با مصدومیت او مواجه شدیم و تلاش می‌کنیم تا با بازیکنانی که در پست یک و دو داریم، بهترین ترکیب را به مسابقات بفرستیم.
بیک‌لیک لی در پایان گفت: از فدراسیون تشکر می‌کنم که برای ایجاد فضای امن برگزاری اردوها در دوران شیوع کرونا زحمت کشید. با توجه به اینکه مسابقات مردان در سالن آزادی برگزار می‌شود، مجموعه دخانیات را برای ما قرنطینه کردند و سلامت بازیکنان را در اردو حفظ کردیم. از این مجموعه، فدراسیون و بازیکنان که در این شرایط تیم ملی را به همه چیز ترجیح دادند هم تشکر می‌کنم.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/563936/نبود-سعیده-علی-در-تیم-ملی-بسکتبال-تاثیرگذار-است--در-مجارستان-شانس-سهمیه-المپیک-داریم
بستن   چاپ