آریا بانو
باید از سیاست‌های نظام و دستگاه دیپلماسی حمایت کنیم
سه شنبه 24 فروردین 1400 - 9:20:24 AM
آریا بانو-

«شهریار حیدری» در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا با اشاره به خرابکاری در سایت شهید احمدی روشن نطنز و تلاش برخی جریان‌های داخلی برای توقف مذاکرات درباره برجام گفت: در اینکه رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند تا مذاکرات برجام متوقف شود، هیچ جای شکی نیست. برای رژیم صهیونیستی خیلی سخت و سنگین است که معادلاتی که برای ایران پیش بینی می‌کرد، به نتایج دلخواه نرسد.

 وی افزود: آنها تصور می‌کردند ایران با برجام یا بدون برجام با مشکلات بزرگی درگیر می‌شود و تلاش می‌کنند که هرنقطه مثبت و توام با امیدواری در معادلات بین المللی برای جمهوری اسلامی را به هر شکل ممکن تحت الشعاع قرار دهند.

 رفع تحریم‌های ایران برای رژیم صهیونیستی سخت و سنگین است

نماینده مردم قصرشیرین و سرپل ذهاب با اشاره به مخالفت‌های رژیم صهیونیستی با برجام گفت: در مذاکرات برجام دو موضوع شفاف‌سازی و رفع تحریم‌ها وجود دارد. رژیم صهیونیستی معتقد به ادامه تحریم ایران است و هرگونه لغو تحریم و آزادسازی روابط تجاری و اقتصادی جمهوری اسلامی با دیگر کشورها برای این رژیم  دشوار است.

حیدری اضافه کرد: هدف نخست رژیم صهیونیستی از دست زدن به اقدامات خرابکارانه و ایذایی، تحت تاثیر قرار دادن مذاکرات برجام  است. هدف دوم برهم زدن توازن و تغییر روند مذاکرات به نفع آمریکا است و به نظر می‌رسد این یک پروژه از پیش تعریف شده بین ایالات متحده، رژیم صهیونیستی و مخالفان جمهوری اسلامی است.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه جمهوری اسلامی هوشمندانه این مسائل را رصد و تحلیل می‌کند، تاکید کرد: این اقدامات خرابکارانه تاثیری در برنامه‌های صلح آمیز هسته‌ای وغنی‌سازی کشور ندارد ضمن اینکه این برنامه‌ها در چارچوب و زیر نظر سازمان بین المللی انرژی اتمی بوده و جمهوری اسلامی خارج از چارچوب‌های بین المللی اقدامی انجام نداده است.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی از هیچ اقدامی برای از بین بردن برجام فروگذار نیست، گفت: این اقدام خرابکارانه سازمان یافته خللی در برنامه‌های سازمان انرژی اتمی ایجاد نمی کند در عین حال این حق برای جمهوری اسلامی ایران محفوظ است تا پس از رصد اطلاعاتی و امنیتی اقدام متقابل در زمان و مکان مشخص انجام دهد.

 در تحلیل‌ها و اظهارنظرها باید جانب انصاف را رعایت کرد

حیدری در پاسخ به این سوال که چرا عده‌ای در داخل به جای هدف قراردادن دشمن، تیم مذاکره کننده و مذاکرات را هدف قرار دادند، ‌گفت: این رفتار درستی نیست؛ چه دولت و چه مجلس، همه یک هدف را دنبال می‌کنند و آن شکوفایی و حفظ نظام جمهوری اسلامی ایران است. اما در شرایط فعلی تحلیل‌ها متفاوت است و بعضی از تحلیل‌ها نیز از دلسوزی برای نظام است اما باید جانب انصاف را رعایت کنند.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود:‌ تمام مقامات مسئول در دستگاه دیپلماسی کشور برای اهداف عالی نظام فعالیت می‌کنند. تلاش‌های زیادی انجام دادند و توفیق‌ها مهمی هم برای کشور کسب کرده‌اند.

وی اضافه کرد: بعضی مسائل سیاسی داخلی بر مذاکرات و حتی بر منافع ملی اثرگذار است واین به نفع نظام و حاکمیت نیست و بیان این مسائل چه برای دلسوزی و  چه برای مسائل سیاسی باشد، هر دو آسیب است.

 حیدری گفت: باید از سیاست‌های نظام و دستگاه دیپلماسی حمایت کنیم و دستگاه دیپلماسی هم با اعتماد به نفس و برخورداری از حمایت مجلس و همه دستگاه‌ها مذاکره کند. به عبارتی این منطق درستی نیست که پشت دستگاه دیپلماسی را خالی کنیم و از دستگاه دیپلماسی انتظار داشته باشیم با قدرت گفت وگو کند.  

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی البته خیلی از اظهار نظرها از روی دلسوزی است ولی این اظهار نظرها نباید به حرکت منسجم نظام در مذاکره لطمه وارد نکند.

وی تصریح کرد: باید در این راه یک صدایی، و هم افزایی بین قوا و جریان‌های سیاسی وجود داشته باشد و باید بدانیم که هیچ مقام و هیچ دیپلماتی نمی‌خواهد به منافع کشور و نظام لطمه‌ وارد شود.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره اینکه در این زمان چه پاسخی به رفتار رژیم صهیونیستی در قبال ایران باید داده شود، ‌گفت: جمهوری اسلامی این رژیم را به رسمیت نمی‌شناسد ولی آگاه هستیم که فلسفه تشکیل این رژیم همواره حذف رقیب بوده و از ظرفیت‌های خرابکاری علیه جمهوری اسلامی استفاده کرده و این روند را ادامه خواهد داد.

وی با بیان اینکه باید به این اقدام مخرب و ایذایی پاسخی در همین سطح داده شود، ‌تاکید کرد: باید از ظرفیت‌های بین المللی و دیپلماسی برای منزوی کردن این رژیم استفاده کرد.

 نماینده مردم قصر شیرین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دستگاه دیپلماسی برای افکار عمومی جهانی روشن کند که نباید یک رژیم نامشروع به خود اجازه دهد نسبت به اشخاص، افراد و سیستم دانش هسته‌ای کشور خرابکاری کند و اقدامات دستگاه دیپلماسی باید سبب بیدار شدن جامعه بشری شده و در عین حال حق انتقام برای جمهوری اسلامی محفوظ بماند.

حیدری خاطرنشان کرد: برای رژیم صهیونیستی باید روشن شود که واکنش جمهوری اسلامی به اقدامات خرابکارانه، خشن و بازدارنده خواهد بود و حتما در موقع مقتضی پاسخی کامل دریافت خواهد کرد.


http://www.banounews.ir/fa/News/563869/باید-از-سیاست‌های-نظام-و-دستگاه-دیپلماسی-حمایت-کنیم
بستن   چاپ