آریا بانو
رئیسی: قطعا با کسانی که دستورالعمل‌ها را رعایت نمی‌کنند برخورد می‌کنیم
يکشنبه 22 فروردين 1400 - 00:03:24
آریا بانو - باشگاه خبرنگاران / سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: قرارگاه برای اجرای دستورات و مصوبات ستاد ملی تشکیل شده است، ما با کسانی که دستورالعمل‌ها را رعایت نمی‌کنند قطعاً برخورد می‌کنیم.
علیرضا رئیسی 21 فروردین ماه با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری به بررسی خیز موج چهارم کرونا برای روز‌های پر خطر‌تر و راه‌های مقابله پرداخت.
رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به طرح مدیریت هوشمند و تعطیلی مشاغل گفت: مشاغل یکی از گروه‌هایی هستند که باید تعطیل باشند، در مناطق قرمز رنگ به جز گروه شغلی یک همه مشاغل شغلی دیگر باید تعطیل باشند.
وی با اشاره به اینکه در برخی از استان‌ها دستورالعمل‌های بهداشتی به خوبی رعایت شده و در برخی دیگر از استان‌ها نیز شیوه نامه‌های بهداشتی به درستی رعایت نشده است افزود:قرارگاه برای اجرای دستورات و مصوبات ستاد ملی تشکیل شده است، ما با کسانی که دستورالعمل‌ها را رعایت نمی‌کنند قطعاً برخورد می‌کنیم.
رئیسی با اشاره به اینکه ما در اوج خطر هستیم خاطرنشان کرد: با وجود اینکه کرونا پیچیده است، اما پیشگیری آن پیچیده نیست، اگر چند نکته را رعایت کنیم می‌توانیم بیماری را کنترل کنیم لذا نیاز به پیش گویی ندارد و افراد غیر متخصص و غیر پزشکان هم می‌توانند اقدام به پیش‌بینی کنند.
وی با اشاره به اینکه در خوزستان تعداد تست روزانه به 24 هزار تست رسیده است افزود: در کشور بالای 140 هزار تست انجام می‌شود، با توجه به حجم زیادی بیماران، بیماریابی بسیار زیاد شده است، تعداد بیماران سرپایی را روزانه اعلام می‌کنیم، تا 20 هزار تست مثبت هم رسیده ایم.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه تست‌های فراوان همیشه خوب است افزود: بهترین موقعی که تست فراوان را باید انجام بدهیم، زمانی است که باید از پیک عبور کرده باشیم، وقتی بیماری را کنترل می‌کنیم، باید خوشه‌های بیماران را پیدا و اقدام به قرنطینه آن‌ها کنیم، وقتی در اوج بیماری هستیم هر کسی که علامت داشته باشد شاید نیازی به تست نداشته باشد، لذا فرد را کرونایی محسوب می‌کنیم.

http://www.banounews.ir/fa/News/562273/رئیسی--قطعا-با-کسانی-که-دستورالعمل‌ها-را-رعایت-نمی‌کنند-برخورد-می‌کنیم
بستن   چاپ