آریا بانو
پدر خانمم زن و بچه ام را از خانه ام برده!
شنبه 21 فروردين 1400 - 23:11:13
آریا بانو - خراسان / جوانی 34 ساله ام. پدر خانمم به خاطر حرف های کذب مردم، زن و بچه ام را که دختری 7 ساله است، 2 ماه است از منزل من برده است. کمکم کنید. دخترم را دو ماه است ندیده ام. دارم می میرم. جوانی سالم هستم.
پاسخ
تعارض و اختلاف نظر، زمانی ایجاد می شود که افراد نیازها و احساسات متفاوت و گاهی متضادی را در یک موقعیت تجربه می کنند. واکنش هایی که افراد در پاسخ به آن اتخاذ می کنند تا حد زیادی مشخص می کند آیا قادر به حل تعارض پیش آمده هستند یا خیر. راهکارهای سالم، باعث بالا رفتن توافق و تایید نیازهای هر یک از افراد درگیر در تعارض می شود و در مقابل راهکارهای ناکارآمد، موضوع را پیچیده تر می کند و معمولا هیچ یک از افراد درگیر اختلاف به خواسته خود نمی رسند. بنابراین پیش از هر چیز، از حل نشدنی فرض کردن اختلافات پیش آمده خودداری و سعی کنید با خود بیندیشید که چطور کار به این جا کشیده است. احتمال دارد بارها در این مدت به این مسئله اندیشیده باشید اما مهم است که به پاسخ هایی در این باره دست یابید.
این گونه با پدرخانم تان صحبت کنید
اکنون سعی کنید درصدد یک مذاکره مناسب با خانواده همسرتان و ایشان برآیید. مذاکره، یک مهارت ارتباطی است. لازم است برای انجام یک مذاکره کارآمد، به چند نکته که در ادامه به آن اشاره می شود، توجه کنید. هیچ وقت هنگام مذاکره، تهدید نکنید و عصبانی نشوید. احساس های خود را از موضوع جدا و سعی کنید باکنار گذاشتن هیجانات، بر دست یابی به یک توافق تمرکز کنید. مشخصا زمانی که فرد درگیر هیجانات ناخوشایند است، نمی توان انتظار داشت که بر دست یابی به یک توافق مشترک تمرکز کند. به جای پافشاری بر مواضع شخصی، بر علایق خود و آن چه به آن تمایل دارید، تاکید کنید. تعارضات خود را به عنوان علایقی ببینید که باید به دیگری کمک کنید تا آن ها را کشف کند نه مواضعی که باید از آن دفاع کنید. راه حل ها به پیگیری و اصلاح مداوم نیاز دارند و پیگیر بودن، رکن اساسی دست یابی به یک توافق موثر است. پس زود دست از تلاش برندارید و ثابت قدم باشید.
نگرانی های پدرخانم تان را محترم بشمارید
بنابر آن چه درباره یک مذاکره مناسب گفته شد، لازم است شما علاوه بر احساسات و دلایل خود، به احساسات و دلایل پدر همسرتان نیز توجه کنید و نگرانی های ایشان را به رسمیت بشناسید. در غیر این صورت هر کدام از شما تنها بر دلایل و نظر خود تاکید می کنید و مشکل همچنان بر جای خود باقی می ماند. بنابراین در ابتدا، موقعیت مد نظر را به صورت بی طرفانه و عینی، بدون دخالت احساس توصیف و سپس هر کدام از شما راه حل های خود را برای مشکل پیش آمده مطرح و سعی کنید نقطه اشتراکی در ارائه راه حل تان بیابید. در نهایت با تعدیل کردن راه حل هایتان سعی کنید به راه حلی دست پیدا کنید که بیش از هر راه حل دیگری، نظر هر دو نفرتان را برآورده سازد.
نویسنده : تینا امیری روان شناس بالینی

http://www.banounews.ir/fa/News/562195/پدر-خانمم-زن-و-بچه-ام-را-از-خانه-ام-برده!
بستن   چاپ