آریا بانو
چند نکته آماری از ال‌کلاسیکو
شنبه 21 فروردين 1400 - 14:22:59
آریا بانو - آخرین خبر / امشب دویست و هفتادو نهمین دیدار ال‌کلاسیکو بین رئال مادرید و بارسلونا در ورزشگاه آلفردو دی‌استفانو برگزار می‌شود.
 در آستانه برگزاری ال‌کلاسیکو بد نیست نگاهی بیندازیم به چند آمار در رابطه با این بازی:
*این 2 تیم 245 بازی رسمی رو در روی هم انجام داده‌اند و 33 بار هم دوستانه. بیشترین برد در بازی‌های رسمی را رئال مادرید داشته. 97 برد. در مجموع اما بارسلونا بیشتر برده. 115 بار.
*بیشترین بازی را سرخیو راموس انجام داده. 45 بازی. با توجه به عدم حضور او در بازی امشب، مسی که 44 بار در الکلاسیکو حضور داشته امشب می‌تواند با رکورد او برابری کند. نکته جالب اینجاست امکان دارد هر 2 بازیکن فصل آینده در رئال مادرید و بارسلونا حضور نداشته باشند.
*مربیان هر 2 تیم سابقه قهرمانی اروپا با تیم‌های‌شان را به عنوان بازیکن دارند. کومان زننده گل اولین قهرمانی بارسلونا در سطح قاره است و زیدان در فینال همپتدون پارک با گل زیبای خود مقابل لورکوزن در قهرمانی این تیم سهیم بود.
* در بازی امشب هیچ بازیکنی سابقه حضور در تیم مقابل را نداشته. طبق آمار ویکی پدیا، آخرین بازیکنی که بین 2 تیم جا به جا شد خاویر ساویولا است که در سال 2007 از بارسلونا به رئال مادرید رفت. در تاریخ این 2 تیم 17 بازیکن مستقیما از بارسا به رئال رفته‌اند و 5 بازیکن مستقیم از رئال به بارسا.
*بهترین گلزن تاریخ این بازی مسی است با 26 گل. رکوردی که به هیچ عنوان تهدید می‌شود. کریم بنزما با 9 گل در جدول گلزنان برتر الکلاسیکو شانس نزدیک شدن به مسی را دارد که البته جبران این اختلاف فاحش کاری سخت است.
*بهترین نتیجه در تاریخ 2 تیم همان نتیجه 11-1 به سود رئال مادرید است که در سال 1943 اتفاق افتاده. رتبه دوم هم مربوط به بازی 8-2 رئال در سال 1935 است. بازی‌های زیادی هم با اختلاف 5 گل به سود یک طرف خاتمه یافته.
*‌الکلاسیکو تا به حال در 11 ورزشگاه مختلف برگزار شده و امشب ورزشگاه آلفردو دی‌استفانو دوازدهمین ورزشگاهی است که میزبان این دیدار می‌شود.

http://www.banounews.ir/fa/News/561788/چند-نکته-آماری-از-ال‌کلاسیکو
بستن   چاپ