آریا بانو
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران اعلام کرد
شیب تند افزایش بیماران کرونا در بیمارستان ها/ توقف اعمال جراحی غیراورژانس تا اطلاع ثانوی
پنجشنبه 19 فروردين 1400 - 09:39:19
آریا بانو - دکتر فرشاد علامه با بیان اینکه با افزایش تعداد بیماران در زمینه تخت‌های بستری برای بیماران مبتلا به کرونا مشکلاتی وجود دارد، گفت: تا روز گذشته در مجموع بیمارستان‌های دولتی و خصوصی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران، بیش از 925 بیمار بستری بودند. شیب افزایش بیماران نیز بسیار تند است و از شیب افزایشی در پیک سوم بیماری هم بیشتر است. به طوری که یکی دو روز قبل رکورد میزان بستری در روز در بیمارستان‌های ما شکست.
وی افزود: در خیز چهارم، نسبت به پیک سوم تعداد بیماری که در یک روز در کل بیمارستان‌های ما بستری می‌شد، چند روز پیش به بیشترین حد خود رسید که این نشان می‌دهد که شیب افزایشی بیماری بسیار تند است. مداوم تخت‌های بخش‌های دیگر را به بخش کرونا اضافه می‌کنیم. اعمال جراحی الکتیو هم تا اطلاع ثانوی متوقف شده و تخت‌های بخش‌های دیگر را به کرونا داده و بخش‌های جدید برای کووید اختصاص می‌دهیم. در تخت‌های آی سی یو هم همین روند برقرار است.
علامه با بیان اینکه بیماران بدحال نیز افزایش یافته است، گفت: تا روز گذشته 280 بیمار در بخش‌های ویژه بستری بودند. در عین حال در بین بیماران بدحال از همه سنی است، اما معمولا در سنین بالا بیشتر است. در عین حال به نظر می رسد که سویه غالب ویروس انگلیسی باشد.

http://www.banounews.ir/fa/News/560276/شیب-تند-افزایش-بیماران-کرونا-در-بیمارستان-ها--توقف-اعمال-جراحی-غیراورژانس-تا-اطلاع-ثانوی
بستن   چاپ