آریا بانو
طرز تهیه کیک کاپوچینو
پنجشنبه 19 فروردين 1400 - 01:06:41
آریا بانو - کیک کاپوچینو یک کیک کاکائویی با طعم چای کاپوچینو است که به عنوان عصرانه یا دسر و کیک های کافی شاپی مورد استفاده قرار می گیرد. طعم و عطر کاپوچینو نسکافه در کیک، طعم خوشایندی را به آن می دهد. این کیک را می توان با شکلات آب شده یا خامه فرم گرفته یا گاناش، تزیین نمود. این کیک ساده را در کنار چای سرو کنید و از بوی آن لذت ببرید، برای مشاهده آموزش طرز تهیه کیک کاپوچینو در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید. مواد لازم کیک کاپوچینو آرد 2 پیمانه تخم مرغ 4 عدد شکر 1 پیمانه شیر 1 پیمانه روغن مایع نصف پیمانه پودر کاپوچینو 2 بسته پودر کاکائو نصف قاشق غذا خوری نسکافه 1 قاشق چای خوری وانیل 1 پینچ بکینگ پودر 1 قاشق غذا خوری طرز تهیه کیک کاپوچینو مرحله اول برای تهیه کیک کاپوچینو در ابتدای کار مواد یخچالی را نیم ساعت قبل از پخت بیرون می گذاریم تا به دمای محیط برسد. این کار کیفیت کیک را بالا می برد. دو کاسه بر می داریم. و زرده و سفیده را از هم جدا کرده و در دو کاسه جدا گانه می ریزیم. مرحله دوم سپس سفیده را با دور تند همزن می زنیم. در هنگام همزدن، نصف شکر را به آن اضافه می کنیم. انقدر هم می زنیم که سفیده کامل فرم بگیرد و حجیم شود. در این حالت سفیده نباید با کج کردن کاسه بریزد. سفیده فرم گرفته شده را درون یخچال می گذاریم. مرحله سوم حال زرده ها را با وانیل و بقیه شکر مخلوط کرده و با دور تند همزن می زنیم تا کرم رنگ و سبک شود. سپس روغن مایع را اضافه کرده و کمی می زنیم تا مخلوط شود. شیر و پودر کاپوچینو و نسکافه را به مواد اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا یکدست شود. مرحله چهارم آرد و پودر کاکائو و بکینگ پودر را در یک ظرف جدا گانه با هم مخلوط کرده و سه مرتبه الک می کنیم. سپس در سه مرحله به مواد اضافه می کنیم و با لیسک هم می زنیم تا مایه کیک یکدست شود. در مرحله آخر، سفیده را هم در سه مرحله به مایه کیک اضافه می کنیم. مرحله پنجم سپس با لیسک به صورت دورانی هم می زنیم تا مخلوط یکدست شود. فر را به مدت 10 دقیقه با دمای 180 درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا گرم شود. سپس یک قالب بر می داریم و با روغن جامد یا کره کف آن را چرب می کنیم. مرحله ششم سپس مایه کیک را درون آن می ریزیم و به مدت 45 دقیقه درون فر با همان دما قرار می دهیم تا کیک پخته شود. می توان بعد از گذشت نیم ساعت از زمان پخت، مرتب کیک را با سیخ چوبی چک کرد تا از پخته شدن کیک اطمینان حاصل نمود. مرحله هفتم وقتی کیک پخته شد قالب را از فر خارج کرده تا خنک شود. سپس کیک را به آرامی از از قالب خارج می کنیم و با شکلات یا خامه فرم گرفته تزیین می کنیم، البته بهتر است برای تزیین این کیک از خامه شکلاتی استفاده کنیم.

کیک کاپوچینو یک کیک کاکائویی با طعم چای کاپوچینو است که به عنوان عصرانه یا دسر و کیک های کافی شاپی مورد استفاده قرار می گیرد. طعم و عطر کاپوچینو نسکافه در کیک، طعم خوشایندی را به آن می دهد. این کیک را می توان با شکلات آب شده یا خامه فرم گرفته یا گاناش، تزیین نمود. این کیک ساده را در کنار چای سرو کنید و از بوی آن لذت ببرید، برای مشاهده آموزش طرز تهیه کیک کاپوچینو در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.
مواد لازم کیک کاپوچینو
آرد2 پیمانه
تخم مرغ4 عدد
شکر1 پیمانه
شیر1 پیمانه
روغن مایعنصف پیمانه
پودر کاپوچینو2 بسته
پودر کاکائونصف قاشق غذا خوری
نسکافه1 قاشق چای خوری
وانیل1 پینچ
بکینگ پودر1 قاشق غذا خوری
طرز تهیه کیک کاپوچینو
مرحله اول
برای تهیه کیک کاپوچینو در ابتدای کار مواد یخچالی را نیم ساعت قبل از پخت بیرون می گذاریم تا به دمای محیط برسد. این کار کیفیت کیک را بالا می برد. دو کاسه بر می داریم. و زرده و سفیده را از هم جدا کرده و در دو کاسه جدا گانه می ریزیم.
مرحله دوم
سپس سفیده را با دور تند همزن می زنیم. در هنگام همزدن، نصف شکر را به آن اضافه می کنیم. انقدر هم می زنیم که سفیده کامل فرم بگیرد و حجیم شود. در این حالت سفیده نباید با کج کردن کاسه بریزد. سفیده فرم گرفته شده را درون یخچال می گذاریم.
مرحله سوم
حال زرده ها را با وانیل و بقیه شکر مخلوط کرده و با دور تند همزن می زنیم تا کرم رنگ و سبک شود. سپس روغن مایع را اضافه کرده و کمی می زنیم تا مخلوط شود. شیر و پودر کاپوچینو و نسکافه را به مواد اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا یکدست شود.
مرحله چهارم
آرد و پودر کاکائو و بکینگ پودر را در یک ظرف جدا گانه با هم مخلوط کرده و سه مرتبه الک می کنیم. سپس در سه مرحله به مواد اضافه می کنیم و با لیسک هم می زنیم تا مایه کیک یکدست شود. در مرحله آخر، سفیده را هم در سه مرحله به مایه کیک اضافه می کنیم.
مرحله پنجم
سپس با لیسک به صورت دورانی هم می زنیم تا مخلوط یکدست شود. فر را به مدت 10 دقیقه با دمای 180 درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا گرم شود. سپس یک قالب بر می داریم و با روغن جامد یا کره کف آن را چرب می کنیم.
مرحله ششم
سپس مایه کیک را درون آن می ریزیم و به مدت 45 دقیقه درون فر با همان دما قرار می دهیم تا کیک پخته شود. می توان بعد از گذشت نیم ساعت از زمان پخت، مرتب کیک را با سیخ چوبی چک کرد تا از پخته شدن کیک اطمینان حاصل نمود.
مرحله هفتم
وقتی کیک پخته شد قالب را از فر خارج کرده تا خنک شود. سپس کیک را به آرامی از از قالب خارج می کنیم و با شکلات یا خامه فرم گرفته تزیین می کنیم، البته بهتر است برای تزیین این کیک از خامه شکلاتی استفاده کنیم.

http://www.banounews.ir/fa/News/560208/طرز-تهیه-کیک-کاپوچینو
بستن   چاپ