آریا بانو
طرز تهیه تافی قهوه
پنجشنبه 19 فروردين 1400 - 01:06:40
آریا بانو - تافی یک نوع آبنبات یا شکلات است که برای پذیرایی در کنار چای یا قهوه سرو می شود. تافی ها در طعم های مختلف قابل تهیه هستند. در این دستور، تافی قهوه با طعم قهوه از نسکافه یا پودر قهوه آماده تهیه می شود. برای تهیه تافی ها نیاز به فر نیست و روی اجاق گاز پخته و در فریزر یا یخچال می بندد و آماده می شود. این تافی از خامه و عسل تهیه می شود که به دلیل عدم وجود شکر، شیرینی آن از عسل است که نسبت به شکر و پودر قند سالم تر است. این تافی ها را می توان به عنوان تنقلات برای کودکان و نوجوانان تهیه نمود و از سلامت آن اطمینان داشت، برای مشاهده آموز طرز تهیه تافی قهوه در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید. مواد لازم تافی قهوه خامه پر چرب (خامه صبحانه) 1 فنجان معادل 230 گرم قهوه فوری 1 قاشق غذا خوری نمک یک هشتم قاشق چای خوری عسل 1 فنجان معادل 350 گرم طرز تهیه تافی قهوه مرحله اول برای تهیه تافی قهوه خوشمزه و مخصوص در ابتدای کار، یک قابلمه یا تابه بر می داریم. خامه و پودر نسکافه الک شده و نمک را روی هم درون آن می ریزیم. سپس روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مدام مخلوط می کنیم. مرحله دوم وقتی کناره های ظرف کمی به حال جوشیدن در آمد، عسل را اضافه می کنیم. و مجددا هم می زنیم تا دوباره به جوش آید. حرارت را کم می کنیم به قدری که از قل نیفتد. سپس حدود 20 تا 25 دقیقه مداوم هم می زنیم تا بجوشد و غلیظ شود. مرحله سوم سپس از روی حرارت بر می داریم. قالب های شکلات سیلیکونی را بر می داریم و کمی با برس آن را چرب می کنیم. می توان از روغن برای چرب کردن قالب استفاده کرد یا از اسپری جدا کننده سیلیکون که در لوازم قنادی فروشی ها موجود است. مرحله پنجم در این مرحله مواد داغ آماده شده را به آرامی و کم کم درون قالب های سیلیکونی می ریزیم. سپس در فریزر قرار می دهیم تا خودش را بگیرد. در ادامه پس از اینکه خودش را گرفت، به آرامی از قالب جدا کرده و در ظرف مناسب سرو می کنیم.

تافی یک نوع آبنبات یا شکلات است که برای پذیرایی در کنار چای یا قهوه سرو می شود. تافی ها در طعم های مختلف قابل تهیه هستند. در این دستور، تافی قهوه با طعم قهوه از نسکافه یا پودر قهوه آماده تهیه می شود. برای تهیه تافی ها نیاز به فر نیست و روی اجاق گاز پخته و در فریزر یا یخچال می بندد و آماده می شود. این تافی از خامه و عسل تهیه می شود که به دلیل عدم وجود شکر، شیرینی آن از عسل است که نسبت به شکر و پودر قند سالم تر است. این تافی ها را می توان به عنوان تنقلات برای کودکان و نوجوانان تهیه نمود و از سلامت آن اطمینان داشت، برای مشاهده آموز طرز تهیه تافی قهوه در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.
مواد لازم تافی قهوه
خامه پر چرب (خامه صبحانه)1 فنجان معادل 230 گرم
قهوه فوری1 قاشق غذا خوری
نمکیک هشتم قاشق چای خوری
عسل1 فنجان معادل 350 گرم
طرز تهیه تافی قهوه
مرحله اول
برای تهیه تافی قهوه خوشمزه و مخصوص در ابتدای کار، یک قابلمه یا تابه بر می داریم. خامه و پودر نسکافه الک شده و نمک را روی هم درون آن می ریزیم. سپس روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مدام مخلوط می کنیم.
مرحله دوم
وقتی کناره های ظرف کمی به حال جوشیدن در آمد، عسل را اضافه می کنیم. و مجددا هم می زنیم تا دوباره به جوش آید. حرارت را کم می کنیم به قدری که از قل نیفتد. سپس حدود 20 تا 25 دقیقه مداوم هم می زنیم تا بجوشد و غلیظ شود.
مرحله سوم
سپس از روی حرارت بر می داریم. قالب های شکلات سیلیکونی را بر می داریم و کمی با برس آن را چرب می کنیم. می توان از روغن برای چرب کردن قالب استفاده کرد یا از اسپری جدا کننده سیلیکون که در لوازم قنادی فروشی ها موجود است.
مرحله پنجم
در این مرحله مواد داغ آماده شده را به آرامی و کم کم درون قالب های سیلیکونی می ریزیم. سپس در فریزر قرار می دهیم تا خودش را بگیرد. در ادامه پس از اینکه خودش را گرفت، به آرامی از قالب جدا کرده و در ظرف مناسب سرو می کنیم.

http://www.banounews.ir/fa/News/560206/طرز-تهیه-تافی-قهوه
بستن   چاپ