آریا بانو
کوکوی خلاقانه با نان باگت
چهارشنبه 18 فروردين 1400 - 23:26:15
آریا بانو - چاره پز / مواد لازم:
نان باگت 2 عدد
لوبیا سبز ریز خرد شده 1 لیوان
سیب زمینی 1 عدد
بادمجان 1 عدد
پیاز 1 عدد
هویج 1 عدد
نخود فرنگی 2 قاشق
جعفری ساتوری شده 2 قاشق
گوشت چرخ کرده 100 گرم
قارچ 4،5 عدد
فلفل دلمه 1 عدد
سس گوجه 1 قاشق
گردو 4 عدد
مغز کرفس خرد شده 2 قاشق
سیر چند حبه
تخم مرغ 3 عدد
پودر گل محمدی 1 قاشق چایخوری
نمک و فلفل و روغن
طرز تهیه:
لوبیا سبز و هویج را جداگانه آبپز کنید. همه مواد را نگینی خرد کنید. سیب زمینی را توی روغن سرخ کنید و توش کمی زردچوبه بزنید. سیب زمینی را از تابه خارج کنید. توی تابه کمی روغن بریزید لوبیا سبز را بریزید و کمی تفت بدید و بعد بادمجان را اضافه کنید و تفت بدید .بعد هویج را اضافه کنید. بعد فلفل دلمه و در آخر مغز کرفس و بعد از یه تفت کوچیک از روی حرارت بردارید.
در یک تابه دیگر پیاز را تفت بدهید وقتی کمی سبک شد قارچ و سیر را اضافه کنید وکمی تفت بدهید و بعد گوشت را اضافه کنید. وقتی رنگ گوشت تغییر کرد از روی حرارت بردارید.
3 تا از تخم مرغ ها را توی کاسه بشکنید و کمی بزنید تا از حالت لختگی در بیاید و نمک و فلفل و پودر گل محمدی و گردو و جعفری و سس را اضافه کنید همه مواد را توی کاسه بریزید و مخلوط کنید.اگر دیدید تخم مرغ کمه یک تخم مرغ دیگه هم اضافه کنید.(تخم مرغ این کوکو باید زیاد باشد،تا زود خودش رد بگیرد.)
باگت ها را بهتر از روز قبل بگیرید و توی یه کیسه نایلونی بگذارید تا کمی نرم شوند. با یک چاقوی تیز باگت ها را به عرض دو سانت برش بزنید.
توی باگت ها را خالی کنید. توی تابه روغن بریزید و بگذارید گرم شود. باگت ها را توی تابه بچینید. با قاشق از مواد کوکو توی باگت ها را پر کنید و با پشت قاشق روی کوکو را صاف کنید. وقتی یک طرفش سرخ شد کوکو ها را برگردونید. چون باگت روغن را به خودش می کشد باز توی تابه کمی روغن بریزید و بگذارید تا کوکو سرخ شود.

http://www.banounews.ir/fa/News/560156/کوکوی-خلاقانه-با-نان-باگت
بستن   چاپ