آریا بانو
معنای مخفی پشت رنگ‌های مختلف چیست؟
چهارشنبه 18 فروردين 1400 - 09:44:13
آریا بانو - یکی از جاهایی که ما به شکل ویژه ای با رنگ ها و معنای پشت آنها مواجه می شویم در فیلم ها می باشد. فیلم سازان تلاش می کنند تا با رنگ های مختلف احساسات متنوعی را در ما القا کنند.
ما در سایت طلا تلاش کرده ایم تا معانی مختلف پشت رنگ ها را به شما نشان دهیم. همچنین عکس هایی از فیلم های مختلف که از این رنگ ها برای القای احساسات استفاده شده است را نیز با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.
1. قرمز
رنگ قرمز عموما همراه با یک مفهوم مثبت مانند عشق یا علاقه است. برای مثال در فیلم او (Her) ما می بینیم که شخصیت اصلی لباس قرمز پوشیده است و همچنین دیوار ها و صحه نمایش نیز شامل طیفی از رنگ قرمز هستند.

آریا بانو

در کنار این مفهوم مثبت، قرمز همچنین می تواند نماد مفهوم منفی خطر، خشم و خشونت باشد. برای مثال در فیلم ادیسه فضایی با رنگ قرمز خطر به ما نشان داده می شود.

آریا بانو

2. زرد
رنگ زرد در جنبه مثبت خود معنای شادی، خوشبختی، انرژی و حتی معصومیت کودکانه دارد. برای مثال در فیلم قلمرو طلوع ماه به خوبی از این معنای رنگ زرد استفاده شده است.

آریا بانو

از طرف دیگر و در معنای منفی رنگ زرد، می تواند معنای حسادت، خیانت و بیماری را نیز منتقل کند. در فیلم بردمن ما با این موضوع مواجه هستیم که پس زمینه و رنگ زرد موها در این فیلم احساسات منفی را افزایش می دهد.

آریا بانو

3. سبز
رنگ سبز نمادی از سلامتی، جوانی و استقامت است. در فیلم جاذبه ما با شخصیت اصلی این فیلم مواجهیم که از آب بیرون آمده و در برابر سختی ها استقامت می کند.
اما از طرف دیگر طیفی از رنگ سبز می تواند فضایی ناامن، بیمارگونه و پر از خطر را مشاهده کنیم. به طور معمول ما در سینما با این نوع از رنگ سبز مواجهیم همانگونه که در پایان سه گانه ماتریکس با آن مواجه شدیم.

آریا بانو

4. آبی
آبی به طور معمول رنگ آرامش خوانده می شود. این رنگ می تواند ایمان، قناعت، وفاداری، هماهنگی و اعتماد را نشان دهد. در فیلم ترومن به خوبی ما با این رنگ مواجهیم. هنگامی که شخصیت اصلی بالاخره راهی برای ورود به دنیای حقیقی را پیدا می کند.

آریا بانو

اما در مقابل رنگ آبی می تواند فقدان احساسات و سردی را نیز نشان دهد. در فیلم قلمرو طلوع ماه، این رنگ در مقابل رنگ زرد قرار گرفته و یک شخصیت منفی را می سازد.

آریا بانو


http://www.banounews.ir/fa/News/559312/معنای-مخفی-پشت-رنگ‌های-مختلف-چیست؟
بستن   چاپ