آریا بانو
8 قربانی در روز طبیعت
يکشنبه 15 فروردين 1400 - 11:03:15
آریا بانو - ایران / طبیعت گردی و تفریح خانواده های ایرانی امسال در روز سیزده فروردین در گوشه و کنار کشور با حوادث مختلفی همراه بود که در این میان 8 نفر از هموطنانمان در حوادث تلخی جان خود را از دست دادند.
جواد یوسفی، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان قاینات با اعلام این خبر گفت: در دو حادثه جداگانه که در این شهرستان رخ داد دو نوجوان 10 ساله در منطقه نیمبلوک با عبور از فنس‌های اطراف استخر کشاورزی به داخل استخر پر از آب رفتند که هر دو نفر جان خود را از دست دادند. همچنین سه نفر که برای نجات این افراد به درون استخر رفته بودند نیز مصدوم شدند.
رئیس جمعیت هلال احمر قاینات گفت: در حادثه‌ای دیگر که در ارتفاعات 15 کیلومتری شرق قاین رخ داد، 2 پسر 17 ساله برای کوهنوردی رفته بودند که یکی از آنان با سقوط از ارتفاع 150 متری جان خود را از دست داد و نوجوان دیگر با کمک تیم کوهستان جمعیت هلال احمر قاینات از ارتفاع به پایین هدایت شد. وی از مردم خواست با توجه به فصل بهار و طبیعت‌گردی در کوه‌ها و ارتفاعات مراقب فرزندان خود باشند تا شاهد چنین حوادث تلخی نباشیم.
غرق شدن دو جوان
مجید شمس، رئیس جمعیت هلال‌احمر دورود نیز به ایرنا گفت: 2جوان به دلیل آشنا نبودن با فنون شنا در رودخانه سزار منطقه چم چیت این شهرستان غرق شدند. وی در تشریح این خبر گفت: روز 13 فروردین، یک جوان هنگام شنا در رودخانه غرق شد و فرد دیگری برای کمک به وی وارد رودخانه شد که هر دو جوان 34 و 35 ساله به دلیل ناآشنایی با فنون شنا غرق شدند. به محض اطلاع این حادثه به مرکز عملیات جمعیت هلال احمر، فراخوان تیم‌های جست‌وجو صادر و تیم‌های جست‌وجو، نجات سیلاب و غواصی به منطقه اعزام شدند. وی با بیان اینکه عملیات جست‌وجوی اجساد قربانیان ادامه دارد افزود: باوجود اطلاع‌رسانی‌های پی در پی درخصوص پرهیز از شنا و آب تنی در رودخانه‌های پرخطر، افرادی همچنان بدون توجه به این مهم، جان خود را از دست می‌دهند.
سقوط از آبشار
محمد رضا فلاح‌نژاد، مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز از سقوط مرگبار یک مرد 45 ساله از آبشار شله بن روستای خسبان شهرستان طالقان در این استان خبرداد.
وی به ایرنا اظهار داشت: در پی گزارش حادثه سقوط فردی در روستای خسبان به هلال احمر شهرستان طالقان، امدادگران به محل حادثه اعزام شدند اما این فرد قبل از رسیدن امدادگران هلال احمر و اورژانس به محل جان خود را از دست داد. مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز تأکید کرد: افرادی که قصد کوهنوردی در مناطق کوهستانی دارند ضمن همراه داشتن تجهیزات ایمنی کوهنوردی از افرادی که آشنا به منطقه هستند کمک بگیرند تا دچار حادثه نشوند.
غرق شدن دختر 13 ساله
دختر بچه سیزده ساله‌ای به‌ نام «یوکابد صارعی‌زاده» نیز که همراه با خانواده و دوستانشان روز سیزده به‌در، به منطقه تفریحی اطراف معدن آسمینون منوجان رفته بودند، در اثر یک حادثه در رودخانه غرق شد.
طاهری بخشدار آسمینون در این باره گفت: حدود ١٥ دقیقه بعد از اینکه دختر بچه برای بازی با سایر بچه‌ها به کنار رودخانه رفت یکی از بچه‌ها از افتادن یوکابد در داخل رودخانه خانواده‌اش را مطلع می‌کند که بلافاصله مادر، پدر و یکی دیگر از اقوام خود را به دختر بچه می‌رسانند اما تلاش‌ها برای نجات او بی‌نتیجه می‌ماند و یوکابد ١٣ساله دانش‌آموز کلاس ششم، در اثر خفگی جان خود را از دست می‌دهد.
قایق سواری مرگبار
چهار نفر از اعضای یک خانواده شاهرودی از استان سمنان عصر سیزدهمین روز از تعطیلات عید نوروزی در آب‌بندان روستای فولادکلای بخش چمستان مشغول قایق سواری بودند که دچار حادثه شدند. علی‌اصغر خاکپور ،رئیس جمعیت هلال احمر نور گفت : پس از اعلام گزارش واژگونی قایق و یک مورد غرق شدگی در آب بندان 2 تیم امدادی این جمعیت و یک تیم از هیات نجات غریق و غواصی شهرستان به محل حادثه اعزام شدند. در جریان این حادثه 3 نفر از اعضای خانواده شاهرودی که جلیقه نداشتند با کمک اهالی نجات یافتند اما یک جوان غرق شد.

http://www.banounews.ir/fa/News/556999/8-قربانی-در-روز-طبیعت
بستن   چاپ