آریا بانو
اظهاراتی در مورد برپایی حج 1400 در شرایط کرونایی
شنبه 14 فروردين 1400 - 15:23:01
آریا بانو - فارس / در حالی که 3 ماه تا آغاز اعزام زائران خانه خدا باقی مانده، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر گفت: وزیر بهداشت در مورد تامین واکسن حجاج حجاج قول مساعد داده است.
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با بیان اینکه وزیر بهداشت بابت تأمین واکسن حجاج کشورمان قول مساعد خود را اعلام کرده است، به خبرنگار حوزه حج و زیارت خبرگزاری فارس گفت: با این تصمیم وزیر بهداشت مشکلی در زمینه تزریق واکسن حجاج نداریم و در صورت نهایی شدن وضعیت اعزام و سهمیه ایران، واکسن کرونای زائران خانه خدا تزریق می‌شود.
اکبر رضایی، معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت بیان کرد: مهم‌ترین موضوع در اعزام به حج تمتع، حفظ سلامت زائران است و تدابیر ما نیز برای اعزام کاروان‌ها مبتنی بر این امر برنامه‌ریزی می‌شود. البته هنوز ما همچون سایر کشورها تفاهم‌نامه حج را با عربستان امضا نکردیم که بتوانیم به درستی تصمیم‌گیری کنیم.
این امر در حالی است که تفاهم‌نامه حج تمتع با کشورهای اسلامی هر سال در ماه‌های جمادی الاول و جمادی‌الثانی منعقد می‌شد، اما اکنون با گذشت سه ماه همچنان سعودی‌ها درباره امضای تفاهم‌نامه چه به صورت حضوری و چه به صورت آنلاین اظهارنظری نکرده‌اند و کشورهای اسلامی برای تشرف به حج تمتع بلاتکلیف هستند.

http://www.banounews.ir/fa/News/556351/اظهاراتی-در-مورد-برپایی-حج-1400-در-شرایط-کرونایی
بستن   چاپ