آریا بانو
طرز تهیه مرغ ناردونی شمالی
سه شنبه 10 فروردين 1400 - 17:47:04
آریا بانو - آخرین خبر / مرغ ناردونی یکی از غذاهایی است که معمولا آن را در فصل های سرد سال درست می کنند ولی شما می توانید در هر فصلی به راحتی این غذای خوشمزه را برای غذای مجالس و مهمانی خود درست کنید و تجربه جدیدی را نسبت به غذاهای شمالی بدست آورید. مرغ ناردونی در واقع نوعی خورشت است که برای مناطق شمالی کشور است ولی امروزه شاهد آن هستیم که در بسیاری از استان های کشور طبخ می شود و شیوه های طبخ متفاوتی را نیز دارد که ما در ادامه این مطلب سعی می کنیم برخی از مهمترین این شیوه ها را به شما آموزش دهیم.
در این غذا هم از دانه های انار و هم از رب انار استفاده می شود که در صورتی که از رب انار ترش استفاده کنید طعمی فوق العاده را تجربه خواهید کرد. نکته مهم دیگری که باید درباره طرز تهیه مرغ ناردونی بدانید این است که شما می توانید هم از دانه های انار تازه و هم از انار خشک شده برای درست کردن این غذای خوشمزه استفاده کنید و به همین علت نیز در صورت عدم دسترسی به انار تازه شما می توانید این غذای خوشمزه را با انارهای خشک شده درست کنید.
برای درست کردن یک مرغ ناردونی شمالی شما نیازمند مرغ، آب انار، انار، رب انار، پیاز، سیر، رب گوجه فرنگی و ادویه های دلخواه خود هستید. طرز تهیه مرغ ناردونی شمالی به این شکل است که ابتدا باید مرغ ها را به همراه مقداری زردچوبه و فلفل به خوبی مزه دار کنید تا بوی بد آن از بین برود. سپس تکه های مرغ خود را به همراه مقداری روغن به خوبی سرخ کنید. توجه داشته باشید که در این مرحله می توانید برای عطر بهتر مقداری کره را نیز به روغن خود اضافه کنید. زمانی که هر دو طرف مرغ های خود را به خوبی سرخ کردید آنها را از روغن خارج کرده و پیازهای نگینی خرد شده خود را به روغن اضافه کرده و به خوبی آنها تفت دهید.
در ادامه سیرها رنده شده را نیز اضافه کرده و تفت دهید و سپس ادویه های خود شامل زردچوبه، نمک و فلفل را نیز به این ترکیب اضافه کنید و به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید. حال رب گوجه فرنگی را نیز اضافه کنید و باز هم تفت دهید و سپس به ترتیب رب انار و آب انار را نیز اضافه کنید و منتظر بمانید تا جوش بیاید. حال می توانید مرغ های خود را به این ترکیب اضافه کنید و مرغ ناردونی شما آماده میل کردن است.
نکات مهم در طرز تهیه مرغ ناردونی شمالی
در زمان درست کردن این غذا رعایت کردن چند نکته ساده می تواند به میزان زیادی در خوشمزه تر شدن مرغ ناردونی شما تاثیرگذار باشد. یکی از نکات مهمی که باید حتما آن را رعایت کنید این است که رب انار را تفت ندهید و بلافاصله بعد از اضافه کردن رب انار آب انار را نیز اضافه کنید. تفت دادن رب انار می تواند تاثیر بدی روی طعم این غذا داشته باشد.
علاوه بر این در صورتی که علاقه زیادی به غذاهای ترش ندارید و علاقه مند هستید تا مرغ ناردونی خود را مقداری ملس تر کنید در مراحل پایانی طرز تهیه مرغ ناردونی شمالی یک قاشق غذاخوری شکر به خورشت خود اضافه کنید تا طعم آن ملس شود. نکته مهم دیگر در طرز تهیه مرغ ناردونی شمالی این است که بعد از اضافه کردن مرغ ها اجازه دهید تا خورشت شما برای مدت زمان یک الی دو ساعت جا بیفتد تا طعم مرغ ها و خورشت با یکدیگر مخلوط شود.
تزیین کردن مرغ ناردونی شمالی
حال که طرز تهیه مرغ ناردونی شمالی را آموختید می توانید از تکنیک هایی برای تزیین زیباتر این خورشت استفاده کنید و آن را برای مجالس خود آماده کنید. برای تزیین کردن این خورشت بهترین گزینه ای که برای شما وجود دارد دانه های انار تازه است که می توانید با اضافه کردن آنها به شکل های مختلف به خورشت خود باعث زیباتر شدن خورش شوید.
علاوه بر این شما می توانید از سبزیجات تازه روی مرغ ناردونی شمالی خود استفاده کنید که هم عطر بهتری را به این خورشت می دهد و هم باعث زیباتر دیدن شدن خورشت شما می شود. درشت بودن تکه های مرغ نیز یکی دیگر از عوامل تاثیرگذاری است که در زمان تزیین مرغ ناردونی می تواند به شما کمک کند تا به شکل بهتری خورشت خود را تزیین کنید.
منبع https://kibo.ir

http://www.banounews.ir/fa/News/554124/طرز-تهیه-مرغ-ناردونی-شمالی
بستن   چاپ