آریا بانو
طرز تهیه نخود بو داده خوشمزه با طعم عسل و دارچین
يکشنبه 8 فروردين 1400 - 12:12:46
آریا بانو - ویبره/ نخود بو داده یکی از خوراک خوشمزه و فوق العاده می باشد که والدین آن را به عنوان تنقلات یا وعده غذایی برای کودکان و دانش آموزان آماده می کنند. در این مطلب قصد داریم طرز تهیه نخود بو داده را به شما دوستان عزیز آموزش دهیم.در این مطلب، طرز تهیه نخود بو داده را با شیرینی عسل و طعم متفاوت دارچین تجربه می کنیم. اگر می خواهید از تنقلات شیرین و خوشمزه بهره مند شوید اما دچار اضافه وزن و چاقی نگردید، بهتر است از نخود بو داده با طعم عسل بهره مند گردید. جالب است بدانید این خوراک یک خوراک کم کالری برای شما تلقی می گردد. ضمن اینکه به قدر کافی شیرین خواهد بود. دستور تهیه نخود بو داده به همراه دارچین و عسل فیبر و پروتئین زیادی را نصیب بدن شما می کند. 
برای اینکه از نخود ترد شده(تفت خورده) یک خوراک پر انرژی و شیرین تهیه کنید، آن را با عسل و دارچین خوش طعم نمایید.
مواد لازم
نخود کنسروی یا عادی: به اندازه 425 گرم
دارچین: نصف قاشق چای خوری
روغن زیتون: نصف قاشق غذا خوری
عسل: یک قاشق غذاخوری
نمک: به اندازه نوک قاشق چای خوری
جوز: به اندازه نوک قاشق چای خوری

آریا بانو

طرز تهیه نخود بو داده با مزه دارچین و شیرینی عسل
برای شروع دستور تهیه نخود بو داده، ابتدا فر را روشن کنید. در این مرحله فر باید با دمای 375 درجه فارنهایت گرم شود. در ادامه سینی فر را برداشته و از یک کاغذ پخت بر روی آن استفاده کنید.
نخودهایی که از قبل خیسانده اید یا از قوطی کنسرو در آورده اید، آبکش نمایید. در ادامه یک حوله یا دستمال نخی تمیز برداشته و نخودهای آبکش شده را در آن بریزید. از حوله برای خشک کردن نخودها کمک بگیرید. در این مرحله باید نخودها کاملاً خشک شوند.
حالا نخودهای خشک شده را بر روی سینی ریخته و پراکنده نمایید. برای اینکه نخودها را به شکل ترد شده در آورید، به حدود چهل و پنج دقیقه زمان نیاز دارید. بعد از 45 دقیقه سینی را از فر بیرون بکشید و نخودها را امتحان کنید. نخودها باید زمانی که هنوز گرما دارند، به کار گرفته شوند. یک کاسه از عسل، جوز، روغن، نمک و دارچین آماده و در کنار خود قرار دهید. این مواد باید در ظرف به خوبی ترکیب شوند. نخودها را در این ترکیب ریخته و به خوبی با آن آغشته نمایید. دوباره نخودها را بر روی سینی گذاشته و در داخل فر بگذارید. در این مرحله برای تکمیل طرز تهیه نخود بو داده به ده دقیقه دیگر زمان نیاز دارید.

http://www.banounews.ir/fa/News/552898/طرز-تهیه-نخود-بو-داده-خوشمزه-با-طعم-عسل-و-دارچین
بستن   چاپ