آریا بانو
گوناگون/ تغییر ظاهر ماهی‌ها برای استفاده در مسابقات زیبایی!
جمعه 6 فروردين 1400 - 18:52:46
آریا بانو - باشگاه خبرنگاران / ماهی‌های زینتی رنگارنگ نه تنها در اندونزی پرورش می‌یابند بلکه آن‌ها را برای شرکت در مسابقات زیبایی آماده می‌کنند، یکی از این ماهی‌ها بتای سیامیاست که برای نمایش در آکواریوم‌های تزئینی و زینتی به مراکز زیبایی برده می‌شود.
ماهی بتا سیامی با رنگ‌های شگفت انگیز و باله‌های روشن با رنگ‌های مختلف جذاب شناخته می‌شود. بیشترین کشور‌هایی که‌ این نوع ماهی در آنجا حضور دارد سنگاپور، تایلند، ویتنام و اندونزی است و این ماهی از این کشور‌ها به تمام نقاط جهان صادر می‌شود. بتا سیامی یکی از محبوب‌ترین گونه‌ها در میان ماهی‌های آکواریومی و جالب‌ترین گونه در دنیای برکه‌ها است و می‌تواند 7-10 سانتی متر طول داشته باشد.
مرحله آرایشی
آجی فرمانسیا، که به عنوان یک آرایشگر ماهی در بوکور جاوا غربی، اندونزی کار می‌کند، می‌گوید که دم و باله ماهی‌ها است که آن‌ها را برای شرکت در مسابقات زیبایی سنتی که در اندونزی از بقیه ماهی‌ها متمایز می‌کند. او ادامه داد که جلسه زیباسازی به منظور تزئین باله و دم برای یک ماهی بین 5 تا 15 دقیقه طول می‌کشد و او به دو استخر کوچک آب نیاز دارد.
وی افزود: "در ابتدا من ماهی را به مدت 5-10 ثانیه در یکی از حوضچه‌ها با دمای بین 7 تا 8 درجه قرار می‌دهم، سپس آن را به مخزن دیگری منتقل می‌کنم که دمای آن بالاتر از 22 درجه است و این باعث می‌شود ماهی برای مدت کوتاهی به دلیل اختلاف دما از هوش برود.
فرمانسیا توضیح می‌دهد: "نباید ماهی‌ها را به مدت طولانی در یک مخزن سرد نگه داشت، در غیر این صورت ممکن است از بین بروند. سپس پره‌های آن‌ها را با تیغ اصلاح میکنم تا ظاهر متقارن داشته باشد. من ماهی‌هایی را که به اندازه مشخصی رسیده اند زیبا می‌کنم. ما ماهی‌های خیلی پیر یا خیلی جوان را قبول نداریم، و همچنین مواردی که بیماری پوستی دارند را درمان می‌کنم. "
او اظهار داشت که با بین بردن پوست آسیب دیده، ماهی در آبی که حاوی نمک و ماده‌ای دارویی به نام Melafix و برگ درخت بادام هندی است، گذاشته می‌شود. او دلیل اینکار را خلاص شدن ماهی از شر بیماری‌های پوستی عنوان می‌کند. او می‌گوید: "ما مشتریانی داریم که می‌خواهند در مسابقه شرکت کنند یا می‌خواهند ماهی هایشان زیباتر به نظر برسند. " وی اظهار داشت که قیمت یک جلسه آرایشی 30 هزار روپیه (2.14 دلار) است.
مسابقات زیبایی
محمد یوگی فتح الله، که بتاها را پرورش می‌دهد می‌گوید که اندونزی پس از تایلند دومین تولید کننده این نوع ماهی است، با اشاره به اینکه او از سال 2014 در این زمینه کار می‌کند. فتح الله توضیح می‌دهد که برگزاری مسابقات زیبایی بتا سیامی از سال 2000 در اندونزی آغاز شد و ماهی‌هایی که 5 ماه تا 5 سال از عمر آن‌ها می‌گذرد برای شرکت در این مسابقه ایده آل هستند. او می‌گوید که انواع مختلف بتا سیامی به لطف باله‌های زیبا و دم تاج مانند یا شانه مانند علاقه‌مندان زیادی را در سراسر جهان به خود جلب می‌کنند.
گزارش شده که اندونزی این ماهی را به بسیاری از کشور‌ها مانند اروپا، ایالات متحده و استرالیا صادر می‌کند، ماهی بتا سیامی می‌تواند 25 روز در کیسه‌ای پر از آب و بدون غذا زندگی کند.

http://www.banounews.ir/fa/News/552093/گوناگون--تغییر-ظاهر-ماهی‌ها-برای-استفاده-در-مسابقات-زیبایی!
بستن   چاپ