آریا بانو
هواشناسی: خلیج فارس تا دوشنبه برای ترددهای دریایی نامساعد است
پنجشنبه 5 فروردين 1400 - 15:04:09
آریا بانو - ایرنا / کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بر اساس بررسی نقشه‌های هواشناسی بوشهر با وزش بادهای جنوبی و شمالی خلیج فارس تا روز دوشنبه برای ترددهای دریایی نامساعد است.
پیام مساعدی افزود: همچنین تا روز شنبه با وزش بادهای جنوبی علاوه بر ایجاد گرد و خاک در برخی نقاط، دمای هوا نیز در سطح استان به طور نسبی از درجه بالایی برخوردار خواهد بود.
وی بیان کرد: از اواخر وقت روز شنبه هفته آینده با تغییر جهت به سمت شمالی و تداوم وزش بادهای شدید شمال غربی در روزهای یکشنبه و دوشنبه به طور مجدد علاوه بر ایجاد گرد و خاک در سطح استان، سواحل استان نیز مواج و طوفانی خواهد شد.
مساعدی ادامه داد: در 24 ساعت آینده برخی مناطق نیمه شمالی استان گاهی افزایش ابر با احتمال بارش خفیف باران پیش‌بینی می‌شود.
وی گفت: در این مدت جهت وزش باد تا فردا جنوب غربی تا جنوب شرقی با سرعت 10 تا 42 کیلومتر در ساعت و در مناطق شمالی و مرکزی و فراساحل جنوبی در برخی ساعت‌ها از وقت امروز تا اوایل شب بیش از 50 کیلومتر در ساعت خواهد بود.
مساعدی افزود: در 24 ساعت آینده ارتفاع موج دریا 60 تا 120 سانتیمتر و امروز تا اوایل شب در سواحل شمالی و مرکزی و فراساحل جنوبی استان 90 تا 180 سانتیمتر گاهی تا بیش از 2 متر پیش‌بینی می‌شود.
وی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت 01:39 دقیقه بامداد، مد اول ساعت 07:51، جزر دوم ساعت 11:40 و مد دوم ساعت 18:42 دقیقه خواهد بود.

http://www.banounews.ir/fa/News/551456/هواشناسی--خلیج-فارس-تا-دوشنبه-برای-ترددهای-دریایی-نامساعد-است
بستن   چاپ