آریا بانو
«جنایت‌ بی‌دقتِ» کارگردان ایرانی در آمریکای شمالی
دوشنبه 2 فروردين 1400 - 23:53:26
آریا بانو - خبرآنلاین / اسکرین‌دیلی از پخش فیلم «جنایت بی‌دقت» به کارگردانی شهرام مکری در آمریکای شمالی خبر داد.
 نشریه اسکرین‌دیلی از قرارداد بین کمپانی فرانسوی دریم‌لب و شرکت توزیع فیلم دف‌کروکدیل برای پخش و نمایش فیلم «جنایت بی‌دقت» به کارگردانی شهرام مکری و تهیه‌کنندگی نگار اسکندرفر در آمریکای شمالی خبر داد.
این نشریه در توضیح این خبر نوشت: «این فیلم که برای نخستین بار در جشنواره ونیز نمایش داده شد، پاییز امسال در آمریکا به نمایش عمومی درآمده و پس از آن در سامانه‌های پخش محتوای آن‌لاین عرضه می‌شود. دریم‌لب پیش از این، قرارداد نمایش فیلم را در فرانسه به شرکت دامندفیلمز واگذار کرد و کمپانی تریگون‌فیلم حق پخش آن را در کشورهای آلمان و سویس در اختیار دارد. این کمپانی پیشتر فیلم «ماهی و گربه» را هم در سویس اکران کرد. همچنین حق پخش فیلم در ایتالیا به شرکت پی.اف.دی واگذار شده است. «جنایت بی‌دقت» برنده جایزه بهترین فیلمنامه اورژینال از منتقدان ونیز و جایزه هوگوی نقره‌ای جشنواره فیلم شیکاگو است.»
این نشریه در ادامه با اشاره به فیلم‌های قبلی این کارگردان اضافه کرد: ««ماهی و گربه» فیلم اول شهرام مکری هم در جشنواره ونیز به نمایش درآمد و نخستین نمایش فیلم بعدی او، «هجوم» نیز در بخش پانورامای جشنواره برلین بود. کمپانی دف کرودکدیل فیلمز با هدف نشاندن مخاطب سینما به تماشای فیلم‌های متفاوت و همچنین ترمیم فیلم‌های تاریخ سینما توسط دنیس بارتوک، مدیر سابق سینماتکِ آمریکا و کریگ راجرز تاسیس شده است.»
«جنایت بی‌دقت» محصول موسسه فرهنگی هنری کارنامه است و پخش بین‌المللی آن را نسرین میرشب برعهده دارد.

http://www.banounews.ir/fa/News/550110/«جنایت‌-بی‌دقتِ»-کارگردان-ایرانی-در-آمریکای-شمالی
بستن   چاپ