آریا بانو
نظر آلگری درباره بازگشتش به یوونتوس و دلیلش برای رد پیشنهادر رئال مادرید
دوشنبه 2 فروردين 1400 - 20:24:18
آریا بانو - تسنیم / سرمربی سابق تیم فوتبال یوونتوس درباره بازگشت احتمالی‌اش به این تیم پس از نتایج ضعیفی که طی یکی دو سال اخیر در کارنامه بانوی پیر درج شده است صحبت کرد.
ماسیمیلیانو آلگری در گفت‌و‌گو با شبکه اسکای اسپورت ایتالیا، تأکید کرد تنها باشگاهی که او پیشنهاد را رد کرده، رئال مادرید بود که سه سال پیش به او پیشنهاد داد.
آلگری که دو سال پیش از یوونتوس اخراج شد تا الان درباره رابطه‌اش با بانوی پیر و اتفاقاتی که باعث برکناری‌اش با وجود کسب 5 قهرمانی پیاپی در سری A و دو نایب قهرمانی در لیگ قهرمانان، سکوت اختیار کرده بود اما او سرانجام درباره مسائل مختلفی دوران کاری‌اش در یوونتوس صحبت کرد.
آلگری به اسکای اسپورت ایتالیا گفت: سه سال پیش رئال مادرید با من تماس گرفت و پیشنهاد داد. من اما در آن زمان به یوونتوس قول داده بودم که در این تیم می‌مانم. این تنها دلیل رد پیشنهاد رئال بود.
یوونتوس آلگری را سال 2019 اخراج کرد و این در حالی بود که او هنوز یک سال دیگر قرارداد داشت. اکنون اما قرارداد او با بانوی پیر به پایان رسید و آزاد است هدایت هر تیمی که می‌خواهد را برعهده بگیرد. یوونتوس بعد از اخراج آلگری نه تنها پیشرفت نکرد بلکه پسرفت هم داشت چرا که با ساری به زحمت قهرمان سری A شد و در این فصل هم با هدایت آندره‌آ پیرلو نه تنها خیلی زود از لیگ قهرمانان حذف شد بلکه شانس چندانی برای دفاع از عنوان قهرمانی‌اش در لیگ ندارد. به همین دلیل هواداران خواهان اخراج پیرلو شده‌اند.
آلگری درباره اینکه آیا احتمال دارد او به یوونتوس برگردد اظهار داشت: گفتن چنین چیزی غیرممکن است، ضمن اینکه الان آندره‌آ پیرلو آنجاست و به نظر من هم دارد خوب کار می‌کند. من نمی‌دانم یوونتوس چه چیزی کم دارد. آنها به فینال جام حذفی رسیده‌اند، قهرمان سوپرجام شده‌اند و دارند برای قهرمانی در لیگ قهرمانان هم می‌جنگند و جزو 4 تیم بالای جدول هستند. لیگ قهرمانان هم یک نوع بخت‌آزمایی است و یک سال ممکن است شما بدشانس باشید و یک سال خوش‌شانس.
شایعات فراوانی درباره احتمال روی کار آمدن آلگری به عنوان سرمربیان تیم‌هایی مانند ناپولی، رم، منچستریونایتد، تاتنهام و پاری‌سن‌ژرمن منتشر شده است. او راجع به این موضوع هم عنوان کرد: راستش هنوز هیچ چیز نمی‌دانم. من خیلی وقت است که خیلی بازی‌های فوتبال را تماشا نمی‌کنم. در واقع در یک سال گذشته که اصلاً تماشا نکرده‌ام اما مدتی است که دوباره دارم بعضی از بازی‌ها را می‌بینم.
تمام تیم‌های ایتالیایی به جز رم در لیگ اروپا، در مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های اروپایی حذف شده‌اند که این موضوع بازتاب گسترده‌ای در این کشور داشته است. بدترین مورد هم مربوط به حذف یوونتوس به دست پورتو بود. این موضوع سبب شد که بحث‌ها درباره لزوم داشتن رویکری مانند رویکرد تدافعی اما نتیجه‌گرایانه آلگری در قیاس با فوتبال تماشاگرپسندتر با نتایج ضعیف‌تر دو جانشین او صورت بگیرد.
آلگری در این باره گفت: با شنیدن تمام اظهارنظرهایی که درباره حذف تیم‌های ایتالیایی از رقابت‌های اروپایی صورت گرفته است، من فکر می‌کنم زمان آن است که فوتبال ایتالیا اکنون نگاهی به وضعیت خود داشته باشد و آنچه که باعث این اتفاق شده را بررسی کند. مردم عادت داشتند مرا ضد و دشمن کسانی بدانند که طرفدار فوتبال زیبا هستند اما به نظر من در هر چیزی باید تعادل وجود داشته باشد نه اینکه چون از یک چیزی خوش‌مان نمی‌آید آن را تماماً در سطل زباله بیندازیم. خیلی‌ها را می‌بینم که بازیسازی از خط دفاعی را زیر سؤال می‌برند اما واقعیت این است که ما باید این کار را یاد بگیریم. به نظر من ما باید بازیکنانم را دوباره محور اصلی بازی فوتبال کنیم. یوونتوس مقابل پورتو در مجموع دو بازی رفت و برگشت بدشانس بود و شاید حقش بود که صعود کند اما چیزی که من می‌گویم در مورد یک مسئله کلی است. دیدن بازیکنانی که از نظر فنی با استعداد هستند لذتبخش است اما ما باید آن را از زمانی که برای آکادمی‌ها بازی می‌کنند تشویق و ترغیب کنیم. من و آریگو ساکی در مورد خیلی مسائل اختلاف نظر دارم. ما موافقیم که فوتبال یک ورزش تیمی است اما در یک ورزش تیمی هم شما به 10 بازیکن نیاز دارید که در پاسکاری توپ بین خودشان با سرعت بالا تبحر داشته باشند وگرنه به دردسر می‌افتید.

http://www.banounews.ir/fa/News/550064/نظر-آلگری-درباره-بازگشتش-به-یوونتوس-و-دلیلش-برای-رد-پیشنهادر-رئال-مادرید
بستن   چاپ