آریا بانو
طرز تهیه قاطی پلو با میگو
دوشنبه 2 فروردين 1400 - 01:20:59
آریا بانو - برنج یکی از محبوب ترین و پر مصرف ترین غذا ها در سراسر جهان است. هم چنین این غذا با روش های مختلفی پخته و سرو می شود. برنج های مخلوط یا قاطی پلو بسته به موادی که با آن مخلوط می شود متفاوت است و به جای این که خورش و برنج جدا گانه سرو شوند، با هم طبخ و سرو می شوند که طرفداران زیادی دارند. برنجی که در این دستور طبخ می شود به همراه میگو و مخلوط با آن پخته و سرو می شود. مواد لازم برای 4 نفر برنج 4 پیمانه میگو پاک شده 500 گرم سیر 3 حبه پیاز 1 عدد گشنیز خشک 1 قاشق غذا خوری شوید تازه 200 گرم گشنیز تازه 2 قاشق غذا خوری شوید خشک 1 قاشق غذا خوری تمبر هندی یا رب گوجه 2 قاشق غذا خوری نمک و فلفل قرمز به مقدار لازم زردچوبه و روغن به مقدار لازم دستور پخت قاطی پلو با میگو مرحله اول برای تهیه قاطی پلوی خوشمزه و مجلسی ابتدا پیاز را شسته و پوست می کنیم. سپس یک قابلمه بر می داریم و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا روغن داغ شود. پیاز ها را که خلالی خرد کرده ایم درون تابه داغ می ریزیم و تفت می دهیم تا سبک و طلایی شود. مرحله دوم سیر را رنده کرده و همراه با گشنیز تازه خرد شده به آن اضافه می کنیم و هم می زنیم. میگو ها را که پاک کرده و رگ گرفته ایم به مخلوط اضافه می کنیم. شعله گاز را زیاد می کنیم که میگو ها آب نیندازد. بعد از 5 دقیقه، گشنیز خشک را نیز به آن اضافه می کنیم. مرحله سوم فلفل قرمز زیاد و زردچوبه و نمک هم اضافه می کنیم و بعد از این که سبزی ها تفت خورد، کمی آب می ریزیم و می گذاریم میگو ها کمی بپزد. در این مرحله می توان تمبر هندی یا یک قاشق رب گوجه اضافه کرد که بسته به ذائقه شما دارد. مرحله چهارم در این مرحله برنج را نسبت به نوع آن از چند ساعت قبل شسته و با آب و نمک خیس می کنیم. در ادامه آب برنج را دور می ریزیم، سپس به همراه شوید تازه خرد شده به میگو ها اضافه می کنیم و می گذاریم بپزد تا آب آن تبخیر شود. مرحله پنجم به سلیقه خود می توان یک قاشق شوید خشک نیز اضافه کرد تا عطر بیشتری داشته باشد. در ادامه وقتی آب برنج کشیده شد، زیر شعله گاز را کم می کنیم و دم کنی را روی در قابلمه قرار می دهیم تا برنج همراه با میگو دم بکشد. مطالب پیشنهادی

برنج یکی از محبوب ترین و پر مصرف ترین غذا ها در سراسر جهان است. هم چنین این غذا با روش های مختلفی پخته و سرو می شود. برنج های مخلوط یا قاطی پلو بسته به موادی که با آن مخلوط می شود متفاوت است و به جای این که خورش و برنج جدا گانه سرو شوند، با هم طبخ و سرو می شوند که طرفداران زیادی دارند. برنجی که در این دستور طبخ می شود به همراه میگو و مخلوط با آن پخته و سرو می شود.
مواد لازم برای 4 نفر
برنج4 پیمانه
میگو پاک شده500 گرم
سیر3 حبه
پیاز1 عدد
گشنیز خشک1 قاشق غذا خوری
شوید تازه200 گرم
گشنیز تازه2 قاشق غذا خوری
شوید خشک1 قاشق غذا خوری
تمبر هندی یا رب گوجه2 قاشق غذا خوری
نمک و فلفل قرمزبه مقدار لازم
زردچوبه و روغنبه مقدار لازم
دستور پخت قاطی پلو با میگو
مرحله اول
برای تهیه قاطی پلوی خوشمزه و مجلسی ابتدا پیاز را شسته و پوست می کنیم. سپس یک قابلمه بر می داریم و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا روغن داغ شود. پیاز ها را که خلالی خرد کرده ایم درون تابه داغ می ریزیم و تفت می دهیم تا سبک و طلایی شود.
مرحله دوم
سیر را رنده کرده و همراه با گشنیز تازه خرد شده به آن اضافه می کنیم و هم می زنیم. میگو ها را که پاک کرده و رگ گرفته ایم به مخلوط اضافه می کنیم. شعله گاز را زیاد می کنیم که میگو ها آب نیندازد. بعد از 5 دقیقه، گشنیز خشک را نیز به آن اضافه می کنیم.
مرحله سوم
فلفل قرمز زیاد و زردچوبه و نمک هم اضافه می کنیم و بعد از این که سبزی ها تفت خورد، کمی آب می ریزیم و می گذاریم میگو ها کمی بپزد. در این مرحله می توان تمبر هندی یا یک قاشق رب گوجه اضافه کرد که بسته به ذائقه شما دارد.
مرحله چهارم
در این مرحله برنج را نسبت به نوع آن از چند ساعت قبل شسته و با آب و نمک خیس می کنیم. در ادامه آب برنج را دور می ریزیم، سپس به همراه شوید تازه خرد شده به میگو ها اضافه می کنیم و می گذاریم بپزد تا آب آن تبخیر شود.
مرحله پنجم
به سلیقه خود می توان یک قاشق شوید خشک نیز اضافه کرد تا عطر بیشتری داشته باشد. در ادامه وقتی آب برنج کشیده شد، زیر شعله گاز را کم می کنیم و دم کنی را روی در قابلمه قرار می دهیم تا برنج همراه با میگو دم بکشد.
مطالب پیشنهادی

http://www.banounews.ir/fa/News/549640/طرز-تهیه-قاطی-پلو-با-میگو
بستن   چاپ