آریا بانو
ناسا موتور موشک قدرتمند خود را با موفقیت آزمایش کرد
يکشنبه 1 فروردين 1400 - 21:21:10
آریا بانو -

برای دیدن این کلیپ لطفا امکان استفاده از جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال نمایید،و از مرورگر خود را بروزرسانی نمایید

بیگ بنگ / محققان ناسا آزمون چهار موتور سیستم پرتاب فضایی ناسا(اس ال اس) را با موفقیت در طی 8 دقیقه‌ (499.6 ثانیه) اجرا کردند. هر چهار موتور RS-25 با موفقیت روشن شدند و 1.6 میلیون پوند نیروی پرتاب تولید کردند که برای ارسال ماموریت آرتمیس 1 به ماه لازم است. مخازن موشک با بیش از 700 هزار گالن اکسیژن و هیدروژن پر شده بودند تا بتواند بدون پرتاب شدن به سوی کره ماه، موتورهای خود را روشن و آزمایش کنند.
سیستم پرتاب فضایی در صورت راه‌اندازی، قدرتمندترین موشکی خواهد بود که انسان تاکنون به فضا پرتاب کرده است. این موشک 97 متر طول دارد. سیستم پرتاب فضایی یک «وسیله پرتابی فوق‌العاده سنگین» و تنها موشکی است که می‌تواند در یک سفر اوریون، فضانوردان و بار را به کره ماه بفرستد.«اوریون»، نوعی کپسول فضایی با قابلیت استفاده مجدد است که برای حمل انسان به فضا طراحی شده است. ( در اسلاید دوم و‌ سوم جزئیات ماموریت آرتمیس را مشاهده نمایید)
در روزهای آتی، مهندسان داده‌ها را با دقت بررسی می‌کنند تا ببینند این طبقه از موشک، آماده‌ی تحویل به مرکز کندی است یا خیر، در این مرکز این طبقه با بوسترهای دوقلوی راکت که از قبل در ساختمان مونتاژ شده‌اند، همراه خواهند شد.


http://www.banounews.ir/fa/News/549557/ناسا-موتور-موشک-قدرتمند-خود-را-با-موفقیت-آزمایش-کرد
بستن   چاپ