آریا بانو
افزایش مصدومان حوادث ترافیکی نسبت به سال گذشته
يکشنبه 1 فروردين 1400 - 17:37:29
آریا بانو - باشگاه خبرنگاران / رییس سازمان اورژانس گفت: از ابتدای اجرای طرح سلامت نوروزی تا به امروز 10900 عمل جراحی اورژانسی انجام شده است.
پیر حسین کولیوند نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در طرح سلامت نوروزی و رییس سازمان اورژانس کشور اظهار کرد: در طرح سلامت نوروزی سازمان اورژانس کشور با 5700 دستگاه آمبولانس و 48 فروند بالگرد در آمادگی کامل قرار دارد. تخت‌های ویژه تمام بیمارستان‌ها فعال است و متخصصان در مراکز درمانی و درمانگاه‌ها حضور دارند.
او ادامه داد: در طرح سلامت نوروزی تا به امروز 474 هزار نفر به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند که تعداد 105 نفر از آن‌ها بستری شده‌اند. همچنین 10900 عمل جراحی اورژانسی و 19 هزار و 900 عمل جراحی الکتیو انجام شده است که این آمار نشان دهنده فعال بودن پزشکان و کادر درمان سراسر کشور در ایام نوروز است.
کولیوند بیان کرد: در حال حاضر ما با هیچ مشکل خاصی روبه رو نیستیم و کادر درمان با تمام توان در حال ارائه خدمات به مردم هستند.
افزایش سفرهای نوروزی نسبت به سال گذشته
او افزود: از ابتدای اجرای طرح سلامت نوروزی تا به امروز 9940 مصدوم حوادث ترافیکی توسط اورژانس به مراکز درمانی منتقل شده‌اند که نسبت به سال گذشته این آمار افزایش پیدا کرده است.
کولیوند با اشاره به اینکه متاسفانه سفر‌ها در نوروز امسال بیشتر شده است، گفت: از مردم درخواست دارم که با توجه به شیوع بیماری کرونا از انجام سفر‌های غیر ضروری بپرهیزند.

http://www.banounews.ir/fa/News/549283/افزایش-مصدومان-حوادث-ترافیکی-نسبت-به-سال-گذشته
بستن   چاپ