آریا بانو
سیاست‌های‌ مدیریتی غلط در بارسلونا
جمعه 29 اسفند 1399 - 19:52:16
آریا بانو - خبر ورزشی / رفتن ماریا بارتومئو و آمدن خوان لاپورتا بارسلونا را در گذار قرار داده است تا روندها به کلی تغییر کند.
بارسلونا در چندسال اخیر سیاست هایی را در نقل و انتقالات پیاده کرد که هرکدام به نوعی به جای پیشرفت به تیم ضرر مادی و معنوی رساند. سیاستی که در راس آن ماریا بارتومئو تصمیم گیرنده بود و با خرید و فروش های بحث برانگیزش باشگاه را با مشکلات فراوان به خوان لاپورتا سپرد تا این مدیر باتجربه در ابتدای کار به فکر اصلاحات جدی باشد.
اجازه خروج به سوآرس
تنها بازیکنی بود که موفق شد به جز کریس و مسی کفش طلای اروپا را صاحب شود. او 198 گل در بارسا به ثمر رساند و همکاری خوبی با نیمار و مسی تشکیل داده بود. جالب اینجاست او سال گذشته هم 10 پاس گل داد و 21 گل به ثمر رساند. بارسا اما سوآرس را خیلی راحت به رقیبش اتلتیکو فروخت تا در 24 بازی با زدن 18 گل نقش بسزایی در صدرنشینی تشک سازان داشته باشد.
رقم بالای کوتینیو
آمد تا جای نیمار را در تیم پر کند اما نه به درد بارسا خورد و نه موفقیتش در مرسی ساید را تکرار کرد. فلیپه کوتینیو به عقیده کارشناسان هرگز درحد 142 میلیون پوندی که برایش هزینه شد نبود. منتقدان بارسا و بارتومئو اعتقاد داشتند این برزیلی در صورت درخشش هم شایسته چنین هزینه ای نبود.
دستمزد دمبله
برای تقویت خط حمله از پول نیمار برای خرید دمبله استفاده شد. عثمان دورتموندی ها 105 میلیون یورو بعلاوه 40 میلیون یورو افزایش قیمت سالیانه برای بارسا آب خورد. مصدومیت های گاه و بی گاه دمبله هیچوقت اجازه تکرار نمایش های خوبش در دورتموند را نداد. هرچند خود او هم در ترکیب بارسا آنطور که باید به هماهنگی نمی رسد.
هزینه برای گریزمن
آنتوان گریزمن با هزینه زیادی از چنگ رقبایی همچون منچستریونایتد درآمد و لباس بارسا را به تن کرد. او که چند روز دیگر 30 ساله می شود قراردادی 120 میلیون یورویی با بارسلونا امضا کرد ولی کیفیتش درحد زمان حضور در اتلتیکو نبوده است. همین مقایسه با سوآرس هواداران بارسا را بیشتر آزار داده است.
معاوضه آرتور با پیانیچ
این یکی از معاوضه هایی بود که هنوز علامت سوالش در ذهن هواداران بارسا وجود دارد. آرتور ملو هافبک 22 ساله بارسا که در تلاش برای رسیدن به جایگاه اینیستا و ژاوی بود به طرز ناگهانی با میرالم پیانیچ هافبک بوسنیایی یووه با 30 سال سن معاوضه شد. با توجه به اینکه دو یا سه فصل بیشتر نمی توان روی کیفیت میرالم حساب باز کرد و عملکردش هم آنچنان تاثیرگذار نبوده، خروج جوانی مثل آرتور برای تیم مدیریتی سابق باشگاه شکست به حساب می آید.

http://www.banounews.ir/fa/News/548467/سیاست‌های‌-مدیریتی-غلط-در-بارسلونا
بستن   چاپ