آریا بانو
جهانپور: 124 هزار واکسن کرونا در کشور تزریق شد
جمعه 29 اسفند 1399 - 18:36:21
آریا بانو - کیانوش جهانپور روز جمعه (29 اسفند) افزود: واکسیناسیون کرونا با استفاده از واکسن های وارداتی از 21 بهمن شروع شده و مطابق گواهی سامانه TTAC و سامانه سیب، تا روز گذشته، (28 اسفند) در مجموع 124 هزار و 193 دوز واکسن کرونا در کشور تلقیح شده است وعمده دریافت کنندگان این واکسن ها نیز پزشکان و پرستاران و کادر درمانی بوده اند که در خط مقدم مبارزه با این بیماری هستند.
وی گفت: کماکان تا تکمیل واکسیناسیون فاز یک فاصله داریم و به رغم مشکلات ناشی از کندی تولید، کمبود مواد اولیه و جانبی تولید در سطح جهانی و عدم تناسب عرضه و تقاضای واکسن و تبعا تاخیر در ورود و برخی ملاحظات فنی که برنامه واکسیناسیون ملی را محدود به واکسن های خاص و مورد تایید می‌کند، سرعت واکسیناسیون در فروردین ماه و در گام بعد در اردیبهشت ماه سرعت بیشتری خواهد یافت. 
جهانپور تاکید کرد: مادامی که واکسیناسیون افراد مشمول فاز یک پایان نیابد، واکسیناسیون فاز 2 آغاز نخواهد شد و مطابق پیش بینی های فعلی، تکمیل فاز یک و واکسیناسیون اغلب افراد مشمول فاز 2 واکسیناسیون در فصل بهار آغاز خواهد شد.
علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، پیش از این گفته بود: یک میلیون و 260 هزار واکسن کرونا از انواع مختلف وارد کشور شده و همان طور که قول داده بودیم، بیش از یک میلیون نفر از کادر درمان و گروه های آسیب پذیر قبل از عید واکسن کرونا می زنند.
به گفته وی، تاکنون 410 هزار دوز واکسن اسپوتنیک روسی، 250 هزار واکسن سینوفارم چین و 500 هزار دوز واکسن کوواکسین شرکت بهارات هندوستان و 100 هزار واکسن کوبایی نیز وارد کشور شده است و در کل حدود یک میلیون و 260 هزار واکسن داریم.
همچنین بر اساس اعلام مسئولان وزارت بهداشت، قرار است تا پایان امسال یا هفته اول فروردین 1400 بیش از سه میلیون دوز واکسن آسترازنکا از سهمیه کوواکس ایران از کره جنوبی وارد کشور شود.

http://www.banounews.ir/fa/News/548423/جهانپور--124-هزار-واکسن-کرونا-در-کشور-تزریق-شد
بستن   چاپ