آریا بانو
واکنش مرزبانی ناجا به انتشار فیلمی از ضرب و شتم یک سرباز
دوشنبه 18 اسفند 1399 - 18:19:54
آریا بانو - آخرین خبر / مرزبانی ناجا در واکنش به انتشار فیلمی در فضای مجازی مبنی بر ضرب و شتم یک سرباز مرزبانی توضیحاتی را ارایه کرد. گفته می شود این فیلم متعلق به سال گذشته بوده و مقامات ناجا با فرمانده برجک مرزی که این سرباز را مورد ضرب و شتم قرار داده برخوردهای لازمه را انجام داده اند.
به گزارش ایلنا، معاون اجتماعی فرماندهی مرزبانی ناجا در این باره گفت: سرباز وظیفه مرزبانی که برای خدمت به حوزه مرزی زابل انتقال داده شده، حین انجام وظیفه به دلیل تاریکی شب و ناآشنایی به نقاط صفر مرزی، از مرز کشورمان عبور می‌کند و در آن سوی مرز در دید مرزبانان کشور افغانستان قرار می‌گیرد که به سرعت مراتب اعتراض توسط مرزبانی جمهوری اسلامی ایران به همتای افغانستانی اعلام و در ادامه سرباز وظیفه به کشور ایران بازگردانده می‌شود.
سرهنگ ابوالقاسم خاتمی ادامه داد: در مرزهای مشترک ایران با کشورهای همسایه، گاهی به دلیل توپوگرافی‌ منطقه و ناآشنایی به مناطق مرزی، برخی از مرزبانان کشورهای همسایه همانند وظیفه یاد شده به‌طور سهوی وارد خاک کشورمان شده‌اند که برابر مقررات و با رعایت پروتکل‌های مرزی به کشور خود بازگردانده می‌شوند.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران از مرزبانان افغانستان این انتظار را نداشتند که فضایی ایجاد کنند تا سرباز وظیفه برای خوشایند آنان و یا ترس از سوء برداشت مرزبانان افغانستان نسبت به خودش مبادرت به بیان الفاظ غیر واقعی کند.
خاتمی تصریح کرد: در این راستا آموزش‌های لازم به مرزبانان ایران داده شد که در خصوص ترددهای مرزی توجه بیشتری داشته باشند تا از تکرار موارد مشابه جلوگیری شود و به سرباز وظیفه یاد شده که هم اکنون در مرزبانی ناجا در حال خدمت است و مبادرت به خروج از مرز کرده بود، تذکرات لازم داده شد.
به گزارش سایت پلیس، خبر ضرب و شتم سرباز وظیفه مرزبانی کذب و این تصویر سازی منفی دشمنان معاند علیه نیروهای مسلح کشور است که در دستور کار دشمنان قرار دارد.
در این فیلم روایت می‌شود سرباز مذکور به‌دلیل بدرفتاری و ضرب‌وشتم توسط فرمانده برجک و تهدید به مرگ، از ترس خود به خاک افغانستان رفته و در آنجا توسط مرزبانان کشور افغانستان مداوا شده است!

توضیح ویدیو
بررسی‌های خبرنگار تسنیم نشان داد که این فیلم مربوط به سال گذشته است و در همان زمان، سرباز مذکور به خاک کشور بازگردانده و با فرمانده خاطی وی نیز برخورد شده است. همچنین این سرباز نیز برای ادامه خدمت خود به استان خراسان شمالی منتقل شده بود.
پیگیری‌ها حاکی از آن است که فیلم مذکور نیز مجدداً در فضای مجازی منتشر شده و در همان زمان انتشار اولیه نیز پلیس به این موضوع واکنش نشان داده بود.

http://www.banounews.ir/fa/News/539669/واکنش-مرزبانی-ناجا-به-انتشار-فیلمی-از-ضرب-و-شتم-یک-سرباز
بستن   چاپ