آریا بانو
ضرورت بهره مندی از تجربیات موفق تشکل های حامی زنان آسیب دیده
دوشنبه 18 اسفند 1399 - 13:24:52
آریا بانو - پنجمین نشست از سلسله نشست‌های مجازی تشکل‌های حامی زنان آسیب‌دیده کشور با عنوان "تجربیات موفق تشکل های حامی زنان آسیب‌دیده کشور" با حضور معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده و مشارکت نمایندگان دستگاه های مرتبط برگزار شد.

پنجمین نشست از سلسله نشست‌های مجازی تشکل‌های حامی زنان آسیب‌دیده کشور با عنوان "تجربیات موفق تشکل های حامی زنان آسیب‌دیده کشور" با حضور معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده و مشارکت نمایندگان دستگاه های مرتبط برگزار شد. پنجمین نشست از سلسله نشست‌های مجازی تشکل‌های حامی زنان آسیب‌دیده کشور با عنوان "تجربیات موفق تشکل های حامی زنان آسیب‌دیده کشور" با حضور معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده و مشارکت نمایندگانی از تشکل‌های حامی‌زنان آسیب‌دیده سراسر کشور، مدیران کل دفاتر زنان و خانواده استانداری های کشور، مسئولان سازمان بهزیستی کشور و نماینده معاونت اجتماعی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.
در ابتدای این نشست طیبه سیاوشی شاه‌عنایتی مشاور عالی معاونت‌ ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به هماهنگی‌ها و همکاری‌های بین بخشی که تاکنون در خصوص شکل‌گیری این نشست‌ها در مرتفع ساختن مشکلات تشکل‌ها صورت گرفت، ابراز امیدواری کرد در آینده بسیاری از مسائل تشکل‌ها با ارتباطاتی که بین دستگاههای ذیربط شکل گرفته به مراتب کمتر خواهد بود و همکاری میان تشکل‌ها با یکدیگر نیز تقویت شده است.
سپس ‌مدیران کل دفاتر زنان و خانواده استانداری‌ها به تشریح مسائل و ارائه گزارش سمن‌های حوزه آسیب زنان و خانواده در استان‌های خود پرداختند که از مهم ترین این مسائل خواستِ طراحی الگوی بومی هر استان به منظور کاهش آسیب‌ها در حوزه زنان و خانواده است که با تایید حاضران در جلسه خصوصا تشکل‌ها روبرو شد.
پس از آن در وقت باقی مانده برخی از نمایندگان تشکل‌های حامی زنان آسیب دیده به طرح مسائل و دیدگاه‌های خود پرداختند که با توجه به حضور مسئولان بهزیستی بخشی از مسائل حول محور مشکلات اداری سمن‌ها در بهزیستی طرح شد. همچنین‌مسائلی در خصوص ارتباط این جلسات با نیروی انتظامی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از سوی تشکل‌ها مطرح شد.
محمود علی‌گو مدیرکل امور آسیب‌دیدگان و رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور و فرزانه امیریزدانی رئیس گروه دفتر آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در این جلسه به سوالات تشکل ها براساس دستورالعمل‌های سازمان بهزیستی کشور پاسخ گفتند.
در پایان معصومه ابتکار با تشکر از طرح دیدگاه‌های تشکل‌ها و به اشتراک گذاری تجربیات موفق‌شان در این ‌مسیر خطیر، بر موارد زیر به عنوان مصوبات این نشست تاکید کرد:
1- ایجاد الگوهای جایگزین و بومی شده تشکل های حامی زنان آسیب دیده در تعاملی چندگانه میان سازمان بهزیستی کشور، معاونت امور زنان و خانواده، مدیران کل دفاتر زنان و خانواده استانداری ها در استان های دارای بافت فرهنگی خاص و مدیران کل بهزیستی این استان ها
2- تعامل روزافزون با سازمان بهزیستی کشور در مورد مسائل تشکل های حامی زنان آسیب دیده خصوصا مواردی که به ضوابط شکلی ایجاد این تشکل‌ها باز می‌گردد.
3- تاکید بر نقش حیاتی نیروی انتظامی جمهوری و معاونت اجتماعی ناجا در کاهش آسیب های اجتماعی در موضوع زنان و خانواده
4_ تاکید بر تعامل معاونت امور زنان و خانواده در کلیه فعالیت‌های خود با قوه قضاییه
5- تعامل بیش از پیش معاونت امور زنان و خانواده با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به منظور مرتفع ساختن مشکلات تشکل‌های حامی‌ زنان آسیب‌دیده سراسر کشور

http://www.banounews.ir/fa/News/539385/ضرورت-بهره-مندی-از-تجربیات-موفق-تشکل-های-حامی-زنان-آسیب-دیده
بستن   چاپ