آریا بانو
این دو تیم همیشه هم دشمن نبوده‌اند!
پنجشنبه 14 اسفند 1399 - 01:05:40
آریا بانو - ورزش 3 / تقابل رئال مادرید و اتلتیکومادرید یکی از حساس ترین دربی های جهان است.
اگرچه شهر مادرید در حال حاضر دارای سه تیم در لالیگا است و در فصل گذشته و قبل از سقوط لگانس چهار تیم از این شهر در لیگ وجود داشت، اما نبرد رئال در مقابل اتلتیکو بزرگترین دربی این شهر بوده و به madrileños معروف است. این دربی اکنون تکراری ترین بازی در تاریخ فوتبال اسپانیا و یکی از مشهورترین دربی های فوتبال جهان است.
رئال مادرید در سال 1902 و سپس اتلتیکو سال بعد رسما تأسیس شدند. دو تیم در دیدارهای دوستانه و بازی های غیر رسمی نیز مقابل هم بازی می کردند، اما اولین دیدار رسمی ثبت شده در مرکز منطقه ای کامپئوناتو که دوم دسامبر 1906 بود که با تساوی 1-1 به اتمام رسید.

آریا بانو

این دربی در چارچوب مسابقات قهرمانی منطقه ای و ملی مختلف ادامه داشت، تا اینکه در سال 1928، لالیگا با عضویت هر دو باشگاه آغاز شد. اولین رویارویی رئال و اتلتیکو در لیگ جدید در 24 فوریه 1929 در ورزشگاه چامارتین متعلق به رئال مادرید برگزار شده و تیم میزبان 2-1 پیروز شد. جالب اینجاست زیرا هر دو گل توسط مهاجم رئال یعنی مونچین تریانا به ثمر رسید و او درست سال قبل از اتلتیکو به این تیم پیوسته بود.
انتقال بازیکنان از رقیب به دیگری حتی در آن زمان نیز عجیب نبود. سانتیاگو برنابئو، رئیس افسانه ای بلانکوس که نام او روی ورزشگاه نمادین رئال مادرید نهاده شده، در دهه 1920 در اتلتیکو بازی می کرد. رئال در سال 1963، رامون گروسو، مهاجم اتلتیکو را برای فرار از سقوط قرض گرفت و هوگو سانچس مکزیکی در دهه 1980 در دربی های لالیگا برای هر دو تیم گلزنی کرد.
امروزه بازیکنان زیادی هستند که در هر دو تیم بازی کرده اند. تیبو کورتوا، دروازه بان فعلی رئال مادرید اولین بازی خود در لالیگا برای اتلتیکو را در سال 2011 انجام داد. شاگردان سیمئونه فصل گذشته مارکوس یورنته را از رقیب همشهری خود خریداری کردند. همچنین خرید تابستانی اتلتیکو یعنی ماریو هرموسو و سائول نیگز نیز سابقه عضویت در رده های پایین تر رئال مادرید را در کارنامه دارند.
البته این بدان معنا نیست که رقابت بین دو تیم همیشه دوستانه بوده است. گرچه "ال کلاسیکو" مقابل بارسلونا مسلما بزرگترین بازی لالیگا سانتاندر در سطح بین المللی است، اما برای بسیاری در رئال مادرید این دربی ویژه ترین مسابقه است.

آریا بانو

پاکو خنتو، وینگر سابق رئال مادرید و رئیس افتخاری فعلی باشگاه، رکورددار حضور در این دربی با 29 بازی است، اما رکورددار ترکیب اتلتیکو در واقع رکورددار بازی در تاریخ این باشگاه نیز است: آدلاردو رودریگز با 27 بازی. از بین بازیکنان فعلی سرخیو راموس (28) و کوکه (16) در صدر لیست قرار دارند. دی استفانو و سانتیلانا، مهاجم دهه 80 با 13 گل، رکورد بیشترین گلزنی در لالیگا برای رئال (13) را در اختیار داشته و هم تیمی های دهه 1940 اتلتیکو یعنی پاکو کامپوس و آدریان اسکودرو با 9 گل در ترکیب اتلتیکو بهترین آمار را ثبت کرده اند.

آریا بانو

اتلتیکو در فینال کوپا دل ری 2013 رئال را شکست داد. رئال در فینال لیگ قهرمانان سال های 2014 و 2016 به پیروزی رسید. شاگردان دیگو سیمئونه همسایگان خود را اخیرا و در سوپرجام یوفا در سال 2018 شکست دادند. بعلاوه، آخرین دربی بین آنها فارغ از لالیگا در ژانویه و در چارچوب سوپرجام اسپانیا برگزار شد که رئال مادرید پس از شکست دادن اتلتیکو در ضربات پنالتی با نتیجه 1-4 به عنوان قهرمانی رسید.

http://www.banounews.ir/fa/News/535785/این-دو-تیم-همیشه-هم-دشمن-نبوده‌اند!
بستن   چاپ