آریا بانو
نایب رییس فدراسیون بسکتبال زنان: هنوز شانس کسب سهمیه بسکتبال 3 نفره را داریم
چهارشنبه 13 اسفند 1399 - 15:23:15
آریا بانو - فریده شجاعی روز چهارشنبه اظهار داشت: سال گذشته ملی‌پوشان بسکتبال سه نفره به دلیل دارا بودن رنکینگ هفت نتوانستند مستقیم راهی المپیک شوند و تنها رنکینگ چهارم مستقیم به المپیک می‌رود. هشت تیم در المپیک شرکت می‌کنند که در واقع با اختلاف خیلی کمی با تیم مغولستان نتوانستیم مستقیم وارد المپیک شویم و مجبوریم در رقابت‌های گزینشی شرکت کنیم.
وی با اشاره به اینکه تیم ملی بسکتبال سه به سه اردیبهشت ماه راهی مسابقات اتریش خواهد شد، گفت:در این رقابت ها 20 کشور از بهترین تیم‌های دنیا مثل آمریکا، فرانسه، اسپانیا و ژاپن حضور دارند. تیم‌های اول تا سوم این مسابقات به المپیک می‌رود و از هشت تیم یک تیم برای صعود باقی می‌ماند که 6 تیم دیگر در مجارستان به فاصله یک هفته در مسابقات گزینشی شرکت می‌کنند که یکی از آن تیم‌ها ما هستیم.
نایب رییس زنان فدراسیون بسکتبال یادآور شد: از 6 تیم حاضر در گزینشی المپیک، یک تیم به این بازی‌ها صعود می‌کند. این 6 تیم، تیم‌هایی هستند که تاکنون هرگز به المپیک نرفته‌اند و شاید امید ما برای کسب سهمیه در مجارستان بیشتر باشد. پروسه سختی است اما بعید نیست تا به المپیک برسیم. بعد از پایان مسابقات لیگ تمرینات ملی پوشان آغاز می‌شود و این تمرینات تا زمان اعزام به این مسابقات ادامه دارد.
وی با اشاره به اینکه مسابقات لیگ برتر بسیار عالی، جذاب و دیدنی بود، گفت: زیرا در این دور از مسابقات برای اولین بار 11 بازیکن و یک مربی خارجی و 2 لژیونر حضور داشتند. سطح مسابقات بسیار بالا بود و خارجی‌ها هم جذابیت لیگ را بیشتر کرده بودند. این هفته دور رفت فینال برگزار می‌شود و هفته آینده نیز دور برگشت است و واقعا بازی‌های دیدنی را پیش‌رو خواهیم داشت.

http://www.banounews.ir/fa/News/535361/نایب-رییس-فدراسیون-بسکتبال-زنان--هنوز-شانس-کسب-سهمیه-بسکتبال-3-نفره-را-داریم
بستن   چاپ