آریا بانو
علت زود داغ شدن جاروبرقی چیست؟
چهارشنبه 13 اسفند 1399 - 14:21:24
آریا بانو -

آریا بانو

آریا بانو

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران « ال کا ایران »، هنگامی که لوازم خانگی برقی را جهت استفاده روشن می کنیم طبیعتا بعد از مدتی استفاده داغ می شود اما اگر حرارات دستگاه بعد از مدتی کوتاه بسیار بیشتر از حالت نرمال باشد حتما باید به دنبال علت آن باشید. علت زود داغ شدن جارو برقی موضوعی است که کمتر کسی درباره آن اطلاعات دارد و به راحتی نمی توان آن را تشخیص داد. البته گاهی اوقات به قدری حرارت بالا است که می توانید به راحت بوی آن را حس کنید و یا با لمس کردن بدنه جاروبرقی آن را حس کنید.
ما مطالب کاربردی و مفیدی را درباره جاروبرقی برای شما تهیه کردیم که می توانید با مطالعه آن مشکل جاروبرقی خود را حل کنید. هر چند که موضوع اصلی این متن علت زود داغ شدن جاروبرقی و علت داغ شدن موتور جاروبرقی است اما به صورت مختصر علت خاموش شدن جاروبرقی ، علت کم و زیاد شدن صدای جاروبرقی و علت کم شدن مکش جاروبرقی را توضیح خواهیم داد.
علت خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی

آریا بانو

آریا بانو


علت خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی از دیگر موضوعاتی است که برای کاربران حائز اهمیت است. همانطور که گفته شد ما در این بخش تنها به صورت موردی دلایل آن را بیان می کنیم. علت خاموش شدن جاروبرقی سامسونگ ، علت خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی پاناسونیک و علت خاموش شدن جاروبرقی ال جی در حین کار جزو مسائل پرتکرار در این زمینه به شمار می آید. اگر مشکلات ذکر شده برای شما هم پیش آمده است با ما همراه باشید تا از علت خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی خود مطلع شوید.
بیشتر بخوانید: نگاهی به پرفروش ترین جاروبرقی های بازار ایران گیر کردن آشغال و مو در جاروبرقی ، کثیفی فیلتر هوا و پر شدن کیسه جاروبرقی از علت های خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی بوش ، سامسونگ و یا هر برند دیگر بوده که با رعایت کردن چند نکته می توان از آن جلوگیری کرد. شما می توانید بعد از هر بار استفاده از جاروبرقی خود لوله ها را بررسی کنید تا مبادا آشغال و یا مو در آن گیر کرده باشد. تمیز کردن فیلتر هوا جاروبرقی بسیار حائز اهمیت است زیرا در صورت بی توجهی باعث سوختن جاروبرقی خواهد شد. هنگام تعویض کیسه جاروبرقی فیلتر هوا را نیز بررسی نمایید و در صورت نیاز می توانید آن را تمیز کنید و هر 3 الی 6 ماه اقدام به تعویض آن نمایید. در واقع با انجام این کار و صرف هزینه کم از سوختن جاروبرقی و هزینه های سنگین تعمیر دستگاه جلوگیری می کنید.
علاوه بر موارد ذکر شده از دیگر علت های خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی می توان به قطعی سیم برق جاروبرقی، خراب شدن ترموستات، خرابی پریز برق، مشکل کلید روشن خاموش جاروبرقی و ایراد در مدار برق جاروبرقی اشاره کرد.این موارد مسائل جدی تری هستند که برای رفع آن نیاز به کمی دقت و تخصص دارد اما با مطالعه آموزش تعمیر جاروبرقی می توانید برخی از آن ها را در خانه برطرف کرد.جهت جلوگیری از خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی می توانید سیم برق را تا انتها بیرون نکشید تا هنگام جارو کردن کف خانه کشیده نشود و آسیب نبیند.

آریا بانو

آریا بانو


همانطور که گفته شد خرابی ترموستات یکی از دلایل خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی سامسونگ و پاناسونیک خرابی ترموستات است. ترموستات یکی از اجزاء جاروبرقی است که می تواند دما را در یک محدوده ثابت نگه دارد. ترموستات جاروبرقی می تواند زمانی که بیش از اندازه روشن مانده باشد و این موضوع منجر به داغ شدن جاروبرقی می شود در نتیجه ترموستات برای محافظت از دستگاه آن را خاموش می کند. خرابی ترموستات باعث می شود تا دستگاه بیش از حالت عادی داغ شود و اجزاء موتور جاروبرقی از کار بیفتد و ناگهان خاموش شود. در این شرایط علاوه بر تعویض ترموستات جاروبرقی باید به فکر تعمیر موتور جاروبرقی نیز باشید. یکی از علت داغ شدن موتور جاروبرقی همین خرابی ترموستات است. قیمت ترموستات جاروبرقی نسبت به قیمت ترموستات یخچال ارزان تر است اما بهتر است تعویض آن را به دست یک تعمیر کار ماهر بسپارید. جهت تعمیر موتور جاروبرقی ال جی و یا هر برند دیگر آن را به نمایندگی های رسمی خدمات پس از فروش بسپارید. لازم است بدانید که یکی از علائم سوختن موتور جاروبرقی روشن نشدن آن است.
علت کم و زیاد شدن صدای جاروبرقی

آریا بانو

آریا بانو


یکی از علت های کم و زیاد شدن صدای جاروبرقی ، کم و زیاد شدن دور موتور جاروبرقی است. از طرفی علت کم و زیاد شدن جاروبرقی گرفتگی لوله، پر شدن کیسه جاروبرقی است. البته از دیگر علت های کم و زیاد شدن دور موتور جاروبرقی کثیفی فیلتر هوا بوده که تعویض و یا تمیز کردن آن می تواند باعث افزایش قدرت مکش جاروبرقی شود. اگر جاروبرقی با مکش بالا می خواهید کیسه جارو برقی را به محض پر شدن عوض کنید. علت صدای ناهنجار جاروبرقی خرابی بلبرینگ جاروبرقی است که باعث آزار گوش می شود. علاوه بر این خراب شدن فن جاروبرقی در برخی از موارد صدا عجیبی را تولید می کند که برای هیچ کس خوشایند نیست.
برای کم شدن مکش جاروبرقی فیلتر را تمیز کنید و کیسه را تعویض نمایید. همچنین گرفتگی لوله ها را بررسی کرده و در صورت نیاز آن را رفع کنید. همچنین می توانید جاروبرقی خود را به دست یک تعمیر کار بسپارید تا بررسی و تست کردن قطعات آن مشکل را بیابد.


علائم تمام شدن ذغال جاروبرقی

آریا بانو

آریا بانو


شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که علائم تمام شدن ذغال جاروبرقی چیست. ذغال در جاروبرقی در واقع یکی از اجزاء موتور جاروبرقی بوده که از گرافیت ساخته شده و رسانای الکتریکی است. اگر چه ذغال با اصطکاک کمی درگیر است اما با این حال بعد از مدتی از بین می رود و تمام می شود. یکی از بارز ترین علائم تمام شدن ذغال جاروبرقی جرقه زدن است. در حقیقت علت جرقه زدن جاروبرقی تمام شدن و فرسوده شدن ذغال گرافیتی است.
بیشتر بخوانید: راهنمای خرید جاروبرقی و نکاتی که نمی دانید! علائم سوختن موتور جاروبرقی
موتور جاروبرقی به عنوان قلب دستگاه کار می کند پس اگر مشکلی برای این قسمت پیش بیاید دیگر اجزاء تحت تاثیر قرار می گیرد. از آنجایی که قیمت موتور جاروبرقی بر خلاف دیگر بخش ها ارزان نیست هنگام بروز مشکل قبل از تعویض موتور ابتدا بخش های دیگر را چک نماید شاید نیازی به تعویض آن نباشد. البته ما در این بخش از مطلب علت زود داغ شدن جاروبرقی به علائم سوختن موتور جاروبرقی خواهیم پرداخت تا بطور مختصر با آن اشنا شوید.
روشن نشدن جاروبرقی ، داغ شدن جاروبرقی ، کم شدن تدریجی و نداشتن مکش، بوی سوختگی جاروبرقی، خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی به علاوه سر و صدای زیاد جاروبرقی به همراه بوی سوختگی همگی از علائم سوختن موتور جاروبرقی به شمار می آید.
با علت داغ شدن جاروبرقی آشنا شوید
تا به اینجا متن به علت خاموش شدن جاروبرقی، علت صدای زیاد و شدن صدای جاربرقی ، علائم سوختن موتور و چند نکته درباره آن پرداختیم. دانستن علت مشکلات لوازم خانگی بسیار حائز اهمیت و ضروری است زیرا زمانی که با مشکل مواجه می شوید برخی اوقات به راحتی در خانه و بدون نیاز به تعمیر کار می توانید آن را رفع کنید. به همین خاطر می خواهیم شما را با علت داغ شدن جاروبرقی آشنا شوید.

آریا بانو

آریا بانو


برخی از جاروبرقی ها مجهز به ترموستات هستند که امنیت دستگاه را افزایش می دهد. با بالا رفتن بیش از اندازه دما جاروبرقی بعد از 20 الی 30 دقیقه کار کردن جاروبرقی به صورت اتوماتیک خاموش می شود تا دیگر قسمت ها آسیب نبیند. اما در صورتی که جاروبرقی شما بیش از حد بالا برود و خاموش نشود یا به دلیل داغ شدن زود هنگام دستگاه چند مرتبه خاموش شود باید به دنبال علت داغ شدن دستگاه خود باشید.
خرابی ترموستات

آریا بانو

آریا بانو


همانطور که در بخش خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی به خرابی ترموستات باعث شده تا دستگاه در زمان مناسب خاموش نشود و آسیب ببیند. هنگام خرابی ترموستات علاوه بر خاموش نشدن دستگاه معمولا از دستگاه بوی سوختگی به مشام می رسد. جهت اطمینان از این موضوع می توانید با اهم متر و یا یک ترموستات سالم به تست ترموستات جاروبرقی بپردازید.
ایراد برد الکتریکی جاروبرقی
ایراد برد الکتریکی جاروبرقی باعث می شود تا اطلاعات مورد نیاز از ترموستات به موتور انتقال پیدا نکند و در نتیجه هنگام داغ شدن جاروبرقی دستگاه روشن بماند. برای رفع این مشکل حتما به یک تعمیرکار یا نمایندگی تعمیر لوازم خانگی خود مراجعه نمایید.
خرابی فن جاروبرقی

آریا بانو

آریا بانو


فن جاروبرقی با روشن شدن دستگاه شروع به کار می کند. هوا به وسیله فن به سمت راه خروجی هدایت می شود سپس یک خلاء ایجاد می کند که عامل مکش جاروبرقی است. مشکل فن یک مشکل اساسی به شمار می آید که با یک بار خاموش و روشن کردن جاروبرقی از سلامت آن اطمینان حاصل می کنید. قبل از این کار درب دستگاه را باز نمایید تا فن قابل مشاهده باشد و یا صدای آن واضح تر به گوش برسد. در صورتی که مشکل از فن باشد زمانی که دستگاه را روشن می کنید دیگر فن کار نمی کند و یا به سختی به کار خود ادامه می دهد. جهت رفع این مسئله باید فن جاروبرقی را تعویض نمایید. البته لازم است بدانید که خرابی فن یکی از مشکلات شایع در بین همه مدل جاروبرقی بوده و هست که هیچ ارتباطی با برند جاروبرقی ندارد.
نیم سوز شدن موتور
از دیگر دلایل داغ شدن موتور جاروبرقی می توان به نیم سوز شدن موتور اشاره کرد. موتور جاروبرقی با ایجاد میدان مغنایسی موتور را به کار می اندازد که این میدان توسط یک سیم پیچ اصلی و یک سیم پیچ کمکی ایجاد می شود. از آنجایی که احتمال اتصالی مسیر های سیم پیچ ها وجود دارد، ممکن است مسیر جریان کوتاه شود و نیروی الکتریکی کافی برای ایجاد میدان وجود نداشته باشد. از آنجایی که موتور های نیم سوز جریان بیشتری مصرف می کنند داغ شدن موتور در این رایط یک امر طبیعی است. با وجود این مشکل راه حلی جز تعویض موتور وجود ندارد هرچند که قیمت موتور جاروبرقی تقریبا گران است.
بیشتر بخوانید: جاروبرقی بهتر است یا جارو شارژی ؟ کار نکردن کلید گریز از مرکز جاروبرقی

آریا بانو

آریا بانو


کار نکردن کلید گریز از مرکز جاروبرقی باعث داغ شدن جاروبرقی خواهد شد. حتما این سوال برایتان پی می آید که وظیفه کلید گریز از مرکز جاروبرقی چیست، پاسخ سوال شما پیش ماست. سیم پیچ کمکی در مدار سیم پیچ اصلی واقع شده و زمانی که جاروبرقی روشن می شود ابتدا جریان وارد سیم پیچ کمکی می شود سپس بعد از به جریان افتادن سیم پیچ اصلی سیم پیچ کمکی به وسیله کلید گریز از مرکز از مدار آن خارج خواهد شد. زمانی که این کلید کار نکند هر دو سیم پیچ جریان مصرف کرده که این موضوع باعث داغ شدن جارو برقی می شود. تشخیص این مشکل تنها از پس تعمیرکاران حرفه ای بر می آید تا با بررسی کردن کلید گریز از مرکز مشکل را برطرف نمایند.
بالا بودن فشار وارد بر جاروبرقی
جاروبرقی همانند همه لوازم خانگی و آشپزخانه با یک توان مشخص و ثابتی تولید می شوند به عبارت دیگر می توان گفت توان جارو برقی پاناسونیک با توان جاروبرقی بوش و سامسونگ مشابه نخواهد بود. اگر به هر دلیلی فشار زیادی به موتور و خود جاروبرقی وارد شود و بیش از حد از جاروبرقی استفاده نمایید جریان بیشتری از سیم پیچ ها عبور خواهد کرد در نتیجه جاروبرقی داغ می شود. این موضوع یکی از دلایل سوختن موتور حاروبرقی به شمار می آید.
نتیجه گیری

آریا بانو

آریا بانو


در این بخش یک نتیجه گیری کلی از تمام موضوعات گفته شده از علت زود داغ شدن جاروبرقی گرفته تا علائم سوختن موتور حاروبرقی و تمام شدن ذغال آن خواهیم گرفت. همانطور که متوجه شدید جاروبرقی از اجزاء الکتریکی و مکانیکی تشکیل شده است که هر کدام عملکرد ویژه ای دارد در نتیجه هرگونه آسیب به آنها اثرات بدی روی دستگاه می گذارد پس باید به بهترین شکل از دستگاه نگهداری و استفاده کرد.
به صورت دوره ای فیلتر جاروبرقی را تمیز کنید و کیسه جاروبرقی را به محض پر شدن تعویض نمایید. بعد از مشاهده هر نشانه ای عجیبی در جاروبرقی قبل از هر کاری لوله ها و خرطومی را بررسی کرده و در صورتی که مشکلی وجود نداشت از دیگر اجزاء داخلی همانند فن، موتور و… را بازدید کنید.
ما در این متن به عمده ترین علت های داغ شدن موتور جارو برقی و بدنه آن پرداختیم که به این معناست هر مشکلی می تواند باعث داغ شدن جاروبرقی شود اما موارد ذکر شده دلایل برجسته آن هستند.
انتهای پیام/

آریا بانو

آریا بانو

آریا بانو

آریا بانو

آریا بانو

آریا بانو


http://www.banounews.ir/fa/News/535316/علت-زود-داغ-شدن-جاروبرقی-چیست؟
بستن   چاپ