آریا بانو
در همایش بزرگداشت هفته امور تربیتی مطرح شد؛ صیدلو: اثر تربیتی یک مربی جاودان است
چهارشنبه 13 اسفند 1399 - 14:07:01
زنان خبر
آریا بانو - با حضور معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش و قائم مقام سازمان دانش‌آموزی مراسم بزرگداشت هفته امور تربیتی به منظور تجلیل از زحمات همکاران حوزه پرورشی و فرهنگی در سالن همایش ولایت اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران برگزار شد.

به گزارش بانو نیوز ، از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران در این همایش که به صورت زنده در بستر شبکه شاد پخش شد، محمد صیدلو مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: در نظام آموزش و پرورش برای نتیجه گرفتن از عملکرد تربیتی خود درگیر عدد و رقم نیستیم بلکه ماحصل عملکرد ما، همه افراد جامعه هستند که درگیر آسیب‌های متعدد اجتماعی نشده‌اند و علاوه بر خود برای اطرافیان خویش نیز موثر هستند.
وی گفت: هر کسی که توان تربیت یک انسان را دارد، ممکن است لزوماً معلم نباشد، بلکه کسی است که توانسته با هنر خود متربی را در مسیر توانایی‌اش هدایت کند.
مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: از شیوع ویروس کرونا در کنار رفتارهای به دور از انسانی‌ای که به نوعی با روش‌های مختلف بر مردم کشور ما تحمیل شد، فرهنگ و تربیت ایرانی اسلامی نمود بارزی داشت، از پیشگامان مدافع سلامت گرفته تا همکاران فرهنگی ما در آموزش و پرورش، پویش کمک‌های مومنانه در تهیه و توزیع مایحتاج اقشار آسیب‌پذیر، و کمک به هم‌نوع از جمله رفتارهای متعالی اجتماعی است که حاصل تربیت صحیح می‌باشد.
صیدلو با اشاره به تغییرات اساسی انتقال علم و تجربه در روزگار فعلی گفت: امروزه انتقال علم به روش‌های سنتی انجام نمی‌شود، بلکه فن‌آوری در این زمینه همه مرزها را درنوردیده است و ما نیز به جای اینکه صرفاً به فکر انتقال علم باشیم، باید بر مبنای ساحت‌های شش‌گانه، تعالی را در تربیت صحیح دانش‌آموز بدانیم، چرا که کسب علم بدون پرورش و تربیت مناسب چه‌بسا آسیب‌زا هم خواهد بود.
وی در ادامه اثر تربیتی یک مربی را جاودانه دانست و گفت:در حوزه نظری اگر می‌خواهیم اثرگذار باشیم برای تشکیل و تجهیز و تعمیق یک باکر حتماً باید از مسیر تربیت درست حرکت کنیم، در مهارت‌آموزی هم فقط انتقال تجربیات باید با تربیت صحیح حاصل شود.
انتهای متن/*

http://www.banounews.ir/fa/News/535168/در-همایش-بزرگداشت-هفته-امور-تربیتی-مطرح-شد؛-صیدلو--اثر-تربیتی-یک-مربی-جاودان-است
بستن   چاپ