آریا بانو
تقسیم کار در صنعت لوازم خانگی باعث توسعه صادرات خواهد شد
چهارشنبه 13 اسفند 1399 - 08:19:46
آریا بانو -

آریا بانو

آریا بانو

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران « ال کا ایران »، پراکندگی اطلاعات و ایده ها در صنعت لوازم خانگی ایران یکی از معظلات مهم در مسیر توسعه صنعت لوازم خانگی ایران به شمار می آمد که با خلاقیت گروه سام الکترونیک و برای عبور از این چالش، کارخانه نوآوری سام راه اندازی شد.
کارخانه نوآوری سام با هدف ایجاد بستر برای توسعه و اجرایی کردن ایده های جدید برای تولید محصول با کیفیت و فناوری های نوین در صنعت لوازم خانگی ایران راه اندازی شده و تا امروز فراخوان هایی نیز برای جذب نخبه گان داده است. طی هفته های گذشته جلساتی نیز با حضور بزرگترین تولیدکنندگان داخلی کشور و همچنین مسئولان دولتی و حکومتی در کارخانه نوآوری سام با هدف بررسی چالش های صنعت لوازم خانگی برگزار شد.
در همین ارتباط یکشنبه هفته گذشته در تاریخ 3 اسفند ماه سال 1399 مراسم ارائه نیازهای فناوری صنعت لوازم خانگی به میزبانی کارخانه نوآوری سام برگزار شد و موضوعاتی نظیر ساخت پلتفرم مشترک و استانداردسازی قطعات مورد بررسی قرار گرفت.
در همین ارتباط دکتر آقا محمدی؛ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفته بود : « باید استاندارد سازی قطعات لوازم خانگی را برای تولید با کیفیت با جدیت بیشتر پیگیری کنیم. نباید تولیدکنندگان برای تولید محصولات مشترک مانند ماشین لباسشویی که نیاز به شیشه درب دارد، از اندازه قطعات غیر یکسان استفاده کند. »

آریا بانو

آریا بانو


همچنین عباس هاشمی ؛ دبیر کل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران نیز با حضور در مراسم ارائه نیازهای فناوری صنعت لوازم خانگی به میزبانی کارخانه نوآوری سام با اشاره به لزوم ایجاد پلتفرم مشترک در صنعت لوازم خانگی گفت: « نیاز به تولید پلتفرم مشترک در تولید محصولات لوازم خانگی برای صنعت لوازم خانگی ایران یک الزام مهم و حائز اهمیت است اما این مهم نیازمند الزاماتی است که باید از سوی دولت تامین شود.»
در همین ارتباط رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به خبرنگار «ال کا ایران» گفت : تولید لوازم خانگی با کیفیت الزاماتی دارد. باید برای کسب سهم بازار جهانی تولیدات با کیفیت را در دستور کار خود قرار دهیم که قطعا تقسیم وظایف میان بخش های مختلف به این مهم کمک ویژه ای خواهد کرد.

آریا بانو

آریا بانو


عزت‌الله اکبری تالارپشتی در گفتگو با خبرنگار «ال کا ایران» ادامه داد : شان و منزلت تمامی صنایع برای ما بسیار مهم است. صنعت لوازم خانگی ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست. صنعت لوازم خانگی ایران باید سهم قابل توجهی در بازار جهانی داشته باشد و بتوان محصولات ایرانی را به سایر کشورهای همسایه و همچنین کل دنیا صادر کرد.
وی در پایان در خصوص شکستن رکورد تولید لوازم خانگی پس از انقلاب گفت: با همکاری و تقسیم کار و اولویت قرار دادن مسئولیت پذیری می توان به جایگاه های بالاتری دست یافت. قطعا تقسیم وظایف می تواند باعث افزایش کیفیت تولید محصولات ایرانی و همچنین صادرات محصول به کشورهای های هدف شود.
انتهای پیام/

آریا بانو

آریا بانو

آریا بانو

آریا بانو

آریا بانو

آریا بانو


http://www.banounews.ir/fa/News/534793/تقسیم-کار-در-صنعت-لوازم-خانگی-باعث-توسعه-صادرات-خواهد-شد
بستن   چاپ