آریا بانو
بند مبهم آیین نامه کمیته مسابقات لیگ والیبال
سه شنبه 12 اسفند 1399 - 17:36:59
آریا بانو - مهر / زمزمه‌های حضور مرتضی شریفی در تیم شهرداری ارومیه درحالی مطرح می‌شود که طبق آیین نامه برداشت‌ها و تفسیرهای مختلفی از آن می شود.
تیم های شهرداری ارومیه و هراز آمل روز جمعه در نخستین بازی نیمه نهایی پلی آف والیبال باید مقابل هم صف آرایی کنند.
شهرداری ارومیه در حالی باید مقابل هراز آمل قرار گیرد که پوریا فیاضی بازیکن تأثیرگذار خود را به دلیل آسیب دیدگی در اختیار ندارد به همین دلیل این باشگاه در تلاش است تا بازیکنی جایگزین فیاضی کند.
مرتضی شریفی یکی از نام هایی است که برای جایگزینی پوریا فیاضی مطرح می شود اما نکته مهم این است که شریفی پس از جدایی از تیم شهرداری ارومیه در نیم فصل دوم رقابت ها به تیم ترکیه ای پیوست و حالا زمزمه ها این گونه است که شریفی از باشگاه ترکیه ای جدا شده است.
طبق بند 7 ماده 36 ، باشگاه‌ها در صورتی که در طول یک فصل از مسابقات یک بازیکن خود را به دلیل آسیب دیدگی از دست بدهند و بر اساس گزارش پزشک مورد تأیید فدراسیون نتوانند تا پایان فصل تیم خود را همراهی نمایند طبق نظر کمیته برگزاری رویدادها می توانند با آن دسته از بازیکنان آزاد که در زمان نقل و انتقالات نتوانسته اند با باشگاه های داخلی قرارداد تنظیم نماید، قرارداد منعقد نمایند. این جابه جایی فقط با بازیکنان داخلی انجام می شود.
طبق ماده 36، مرتضی شریفی نمی تواند به تیم شهرداری ارومیه بازگردد، چرا که در زمان نقل و انتقالات با تیم ترکیه ای قرارداد امضا کرده است و بازیکن آزاد محسوب نمی‌شود. در ضمن در آیین نامه برگزاری رویدادها و انضباطی اشاره ‌ای به باشگاه خارجی نشده است. نکته مبهم دیگر ماده 36 بازیکن داخلی می باشد. طبق آیین نامه، در صورت آسیب دیدگی بازیکن در زمان خارج از نقل و انتقالات، بازیکن خارجی نمی‌تواند به تیم داخلی بپیوند و حال این سوال پیش می آید که مرتضی شریفی داخلی محسوب می شود یا خارجی؟ در واقع آیین نامه به صراحت اشاره نکرده و همین راه را برای تفسیرهای متفاوت از این ماده باز گذاشته است.
 ماده مبهم،
میلاد تقوی، دبیر کل فدراسیون والیبال در گفتگو با خبرنگار مهر درباره امکان جذب شریفی از سوی باشگاه شهرداری ارومیه گفت: طبق بند 7 این امکان برای باشگاه ارومیه وجود دارد.
باید دید کمیته رویدادها و مسابقات چه تصمیمی در این باره لحاظ خواهد کرد.

http://www.banounews.ir/fa/News/534734/بند-مبهم-آیین-نامه-کمیته-مسابقات-لیگ-والیبال
بستن   چاپ