آریا بانو
تکریم شهید در جامعه بزرگداشت فرهنگ شهادت و ترویج نیکی‌هاست
سه شنبه 12 اسفند 1399 - 17:29:30
آریا بانو -

مشاور امور زنان و خانواده بنیاد شهید وامور ایثارگران گفت: تکریم شهید در جامعه، یعنی بزرگداشت و تکریم فرهنگ شهادت و ترویج نیکی‌ها و ایثارگری ها برای ارزش‌ها و دفاع از جامعه که حفظ فرهنگ و روحیه‌ای که قوام جامعه و نظام و سرزمین اسلامی، همواره نیازمند به آن است.
‌فریده اولاد قباد دوشنبه شب درآستانه روز بزرگداشت شهدا اظهار کرد: روز بزرگداشت شهدا (بیست و دوم اسفند) و سالروز صدور فرمان حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر تأسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی ایران فرصتی برای یادآوری راز ماندن شهید در قلب تاریخ است.
مشاور امور زنان و خانواده بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد:‌ در جنگ تحمیلی واژه‌های دفاع مقدس، ایثار و شهادت در برابر دیدگان جهانیان قرار گرفت، ما متجاوز نبودیم چشم به خاک کشور دیگر به منظور کشورگشایی نداشتیم و نداریم. چنان بود مردم ایران، مرد و زن، پیر و جوان که در مکتب سید شهدا(ع) پرورش و تربیت شده بودند با تأسی از روز عاشورا و فرهنگ عاشورا تمام قد در برابر متجاوزان ایستادند و دفاع مقدس را خلق کردند.
اولاد قباد تصریح کرد :‌ به یقین روز عاشورا، روز حماسه و شجاعت و دلاوری و ابتلا و آزمایش بزرگ الهی و روز فداکاری و عزت و شرف کیان اسلام و روز جانبازی و از خودگذشتگی و ایثار است، عاشورا درس شهادت را به همه نسل‌ها و آیندگان آموخت و فهماند که برای امور مادی دنیا، نباید دست از حق، اسلام و قرآن شست و تسلیم شد و باید ایستاد و مقابله کرد ولو اینکه به قیمت جان خود و یاران و خانواده تمام شود.
وی گفت :‌ با مطالعه وصیت‌نامه شهدا متوجه می‌شویم نام و یاد امام حسین(ع) و یاران با وفای آن حضرت همواره الگو و سرمشق شهدای معزز انقلاب و دفاع مقدس بوده است و از گفتار، عمل و نهضت امام حسین(ع) الهام گرفته‌اند. از اینروست که جامعه نسبت به شهید وظیفه دارد؛ هر چند که شهید پاداش اصلی خود را از خداوند دریافت می‌کند اما بنابر حکم عقل، جامعه نیز به لحاظ حقی که شهید بر گردن آنان دارد مدیون شهید است و باید با تمام وجود دین خود را در قبال شهید ایفا نماید.
مشاور امور زنان و خانواده بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود:‌ زنده نگهداشتن یاد و نام شهید و بزرگداشت زمان و مکان شهادت و الگوسازی از شخصیت و سیره زندگی و حماسه ایثارگرانه شهید بخشی از وظائف جامعه نسبت به شهید است؛ و بی‌تردید فایده انجام این امر عمدتاً به خود مردم باز می‌گردد و در حقیقت این ما هستیم که نیازمند شهدا هستیم و شهدا نیازمند بزرگداشت نمی‌باشند. عزت و بزرگداشتی که شهدا نزد پروردگار دارند، با غفلت ما از قرب و عزت آنها کاسته نمی‌شود.

http://www.banounews.ir/fa/News/534660/تکریم-شهید-در-جامعه-بزرگداشت-فرهنگ-شهادت-و-ترویج-نیکی‌هاست
بستن   چاپ