آریا بانو
داور بین‌المللی: استقبال زنان ایرانی از تیراندازی قابل قبول است
شنبه 9 اسفند 1399 - 10:58:14
ایرنا - ورزش بانوان
آریا بانو - تهران - داور بین‌المللی تیراندازی گفت: استقبال زنان ایرانی از این رشته قابل قبول است و اکنون تیراندازی در کشورمان جایگاه خوبی دارد.

«عاطفه توکلی» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایرنا افزود: به دلیل اینکه مشکل حجاب در مسابقات برون مرزی نداریم بسیاری از زنان از مقاطع دانش‌آموزی و دانشجویی استقبال خوبی برای فعالیت در تیراندازی دارند و می‌توانیم با حمایت وزارت ورزش و فرهنگ سازی، در مسابقات بین‌المللی نیز خوش بدرخشیم.
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه تیراندازی رشته گرانی است و نیاز به تجهیزات و لباس دارد، در این بخش مسوولان باید حمایت ویژه‌ای داشته باشند و باید از ورزشکاران حمایت شود تا با دلگرمی بیشتر، بتوانند قدم در عرصه‌های بین المللی گذاشته و برای ایران باعث افتخارآفرین باشند.
توکلی ادامه داد: در چند سال اخیر برغم کمبود تجهیزات تیراندازی، گام‌های خوبی در رشد و ارتقاء آن برداشته شده و با توجه به اینکه اخلاق‌مداری در این ورزش حرف اول را می‌زند به طور حتم این رشته در سال‌های آینده به نقطه مناسب و مطلوب‌تری خواهد رسید.
نایب رئیس انجمن تیراندازی کارگری کشور، توجه بیشتر به برگزاری مسابقات قهرمانی کشور در این رشته را مهم دانست و تصریح کرد: مهم‌ترین عرصه برای نشان دادن سطح این رشته ورزشی، برگزاری مسابقات قهرمانی متعدد در تمامی رده‌های سنی است تا هیات‌ها و ورزشکاران بتوانند توانمندی و شایستگی‌های خود را محک بزنند.
وی با اشاره به اهمیت فعالیت انجمن تیراندازی کارگری کشور، گفت: متاسفانه جامعه هدف قشر تیراندازی کارگری کشور هنوز مشخص نیست و بسیاری از افراد را دچار سردرگمی می‌کند و ما را با چالش‌های متعددی مواجه می‌کند که نیاز به مشخص کردن جامعه هدف و رسیدگی به این موضوع دارد.
نخستین دوره مسابقات تیراندازی کارگران با حضور 90 بانوی تیرانداز در 2 ماده تفنگ و تپانچه بادی برگزار شد و با برگزاری فینال رشته تپانچه بادی در نتیجه، «گلنوش سبقت‌الهی» از اصفهان در جایگاه اول ایستاد و «مهسا نیک‌نفس» از اصفهان و «نوشین پی‌خسته» از بوشهر به ترتیب دوم و سوم شدند.
برچسب‌ها
اختصاصی ایرنا وزارت ورزش و جوانان فدراسیون تیراندازی بانوان

http://www.banounews.ir/fa/News/531880/داور-بین‌المللی--استقبال-زنان-ایرانی-از-تیراندازی-قابل-قبول-است
بستن   چاپ