آریا بانو
به دلیلی مهم ، دیگه لباس تنگ نپوشید !
شنبه 9 اسفند 1399 - 9:54:44 AM
آریا بانو-

بسیاری از ما علاقه به پوشیدن لباس های تنگ داریم تا لاغر، زیبا و جذاب تر به نظر برسیم حتی اگر بدن با این لباس ها مورد اذیت قرار بگیرد همچنان آنها را می پوشیم تا زیباتر به نظر برسیم اما گاهی اصرار و تکرار بر این نوع پوشش عوارض ناخوشایندی بر سلامت مان خواهد داشت به همین دلیل در این بخش از بهداشت و سلامت نمناک به عوارض مرتبط با پوشیدن لباس تنگ می پردازیم.

عوارض لباس های تنگ

پوشیدن لباس تنگ

عفونت مخمر کاندیدا:

یکی از رایج ترین عفونت های پوستی عفونت مخمر کاندیدا است. در صورت عدم توجه به علائم و علل عفونت مخمر، بدن به زودی تحت تاثیر عفونت های دردناک و بیماری های پوستی دیگر قرار می گیرد. این عفونت در نواحی بسیار خاصی از بدن خصوصاً در نواحی گرم و مرطوب اتفاق می افتد. آلرژی مخمر باعث خارش و احساس خراش روی پوست می شود و اغلب دردناک است. یکی از دلایل اصلی ابتلا به این عفونت پوشیدن شلوارهای تنگ است، زیرا از گردش هوا جلوگیری می کند و منجر به افزایش تولید مخمر می شود. باید بدانید چگونه عفونت مخمر کاندیدا ایجاد می شود و چطور می توان به طور طبیعی آن را معالجه کرد.

تشدید واریس:

زنان بیشتر از مردان دارای رگ های واریسی هستند زیرا هورمون زنانه پروژسترون در انبساط غیرطبیعی رگ ها نقش دارد. زمانی که خانم ها لباس تنگ می پوشند، کند شدن گردش خون وخیم تر می شود و پوشیدن لباس های تنگ در افزایش وخامت این وضعیت مؤثرند.

واریس

سرگیجه و غش کردن:

این روزها بیشتر جوانان لباس های تنگ را به عنوان لباس غیر رسمی ترجیح می دهند، در حالی که استفاده مرتب از لباس های تنگ می تواند موجب احساس خفگی، مشکلات تنفسی، تعریق شدید و حتی سرگیجه و غش شود؛ به همین دلیل توصیه می کنیم از پوشیدن لباس و شلوارهای خیلی تنگ بخصوص در طولانی مدت خود داری کنید.

دل درد:

امروزه اغلب افراد لباس هایی می پوشند که به بدن چسبیده و به شکم فشار آورده، درد زیادی ایجاد می کنند و باعث ریفلاکس و احساس سوزش شدید معده می شود و از طرفی روند هضم را نیز کاهش می دهند پس بهتر است تا حد ممکن از پوشیدن این لباس ها خودداری کنیم.

دل درد

تشدید سلولیت:

گرچه پوشیدن لباس های تنگ باعث ایجاد سلولیت نمی شود، اما تنگی لباس موجب مختل شدن جریان خون و نمایان تر شدن تجمع ناهمگون چربی در ناحیه ران ها شده و بروز علائم ظاهری بدشکل ناشی از این وضعیت را تسریع می کند.

اختلال در هضم غذا:

اگر ما لباس تنگ بپوشیم ، لباس های تنگ از حجیم شدن معده پس از صرف غذا جلوگیری می کنند (معده پس از صرف غذا به دلیل ترشح اسیدهای گوارشی حجیم می شود) بنابراین در هضم غذا اختلال ایجاد شده و فرد دچار دیرهضمی و رفلاکس، یبوست، درد روده و تورم شکم می شود.

غذاخوردن

سندرم سوزن سوزن شدن ران:

سندرم سوزن سوزن شدن ران که به عنوان مرالژیا پارستتیکا شناخته می شود یکی از رایج ترین اختلالات عصبی است که بر اثر پوشیدن شلوار جین تنگ ایجاد می شود. این نوع لباس ها عصب ران را فشرده و در نتیجه احساس سوزن سوزن شدن، بی حسی یا سوزش را ایجاد می کنند.

کمر درد شدید:

امروزه بیشتر افراد ترجیح می دهند شلوار جین کمر تنگ بپوشند که پوشیدن آنها برای کمر خوب نیست. این نوع شلوارها عضلات کمر را فشرده و حرکات استخوان ران را محدود کرده و موجب درد و تحت فشار قرار گرفتن ستون فقرات و کمر می شوند بنابراین ، باید از پوشیدن این نوع لباس ها اجتناب کنیم.

کمر درد شدید

افزایش تعریق :

لباس های تنگ در ایجاد بوی نامطبوع در نواحی تناسلی، زیربغل و پا موثرند. لباس های تنگ دارای الیاف مصنوعی بوی نامطبوع را تشدید می کنند و زمینه ساز رشد باکتری ها هستند.

پیری زودرس :

پوشیدن لباس های تنگ در ناحیه بالا تنه سبب تنفس ناقص و تبادل ناکامل گازها در ناحیه قفسه سینه و تجمع و تسریع اکسیداسیون سلول ها می شود و به پیری زودرس می انجامد.

پیری زودرس

تاثیرات منفی بر سیستم لنفاوی:

یکی از مهمترین عوارض لباس تنگ بر سلامتی کاهش عملکرد سیستم لنفاوی است. سیستم لنفاوی در سراسر بدن فعالیت دارد و راهی کلیدی برای از بین بردن مواد زائد و سموم است. با پوشیدن لباس تنگ از جریان غدد لنفاوی جلوگیری و سیستم ایمنی بدن خود را در معرض تهدید قرار می دهید به همین دلیل بدن کمتر قادر به از بین بردن سموم بوده و شما را مستعد ابتلا به عفونت می کند.

تاثیرات منفی استفاده از سینه بند تنگ

استفاده از سینه بند تنگ می تواند منجر به درد شانه، کمر و گردن شود. بنابر گفته متخصصان اگر اندازه سوتین مناسب نباشد، ممکن است وزن سینه ها به طور مساوی روی کمر توزیع نشود و علاوه بر این با فشار به قفسه سینه موجب تنگی نفس و درد عمیق شود.

تاثیرات منفی استفاده از کفش تنگ

کفش های نامناسب شما را در معرض طیف وسیعی از مشکلات مثل میخچه قرار می دهند که ممکن است دردناک باشد. چمبر شست یکی دیگر از موارد شایع است که بر اثر پوشیدن کفش تنگ به وجود می آید در این مورد مبتلایان متوجه می شوند که مفاصل انگشتان آنها تغییر شکل یافته و دیگر نمی تواند در یک موقعیت صاف و راحت باقی بماند.


http://www.banounews.ir/fa/News/531777/به-دلیلی-مهم-،-دیگه-لباس-تنگ-نپوشید-!
بستن   چاپ