آریا بانو
آغاز زمستانه کتاب 99 با مژده بهار
شنبه 9 اسفند 1399 - 09:13:59
آریا بانو - ایرنا / به گزارش صبح شنبه، زمستانه کتاب، شانزدهمین دوره از طرح‌های فصلی کتاب، از امروز کار خود را آغاز کرده است.
مخاطبان در این طرح می‌توانند با استفاده از تخفیف 25 درصدی، کتاب‌های مورد نظر خود را تهیه کنند که 5 درصد بیشتر از دوره های قبل به حساب می آید، سقف مجاز خرید برای هر خریدار با استفاده از کد ملی، 200 هزار تومان و میزان تخفیف دریافتی نیز 50 هزار تومان خواهد بود.
در این دوره که چهارمین طرح حمایت از کتابفروشان در سال 1399، به شمار می رود، بیش از 922 کتابفروشی از 31 شهر در سراسر کشور حضور دارند که 701 کتابفروشی در مراکز استان و 221 کتابفروشی در شهرستان‌ها هستند. این اعداد بیشتر از دوره قبلی است که در فصل پاییز، همزمان با هفته کتاب از 24 آبان تا 1 آذر برگزار شد؛ در پاییزه کتاب 99، 688کتابفروشی از سایر استان ها و 128 کتابفروشی از تهران در طرح مشارکت داشتند اما در زمستانه کتاب 1399، پس از تهران با 143 کتابفروشی عضو طرح زمستانه، خراسان رضوی با 111 کتابفروشی، اصفهان با 96 کتابفروشی، قم با 78 و کردستان با 52 کتابفروشی، بیشترین مشارکت را در آخرین رویداد سراسری کتاب در سال جاری داشته‌اند. 
بر اساس اعلام خانه کتاب و ادبیات ایران، کتابهای عمومی، دانشگاهی و کودک و نوجوان مشمول طرح هستند اما کتاب‌های آموزشی، کمک آموزشی، افست، فاقد شماره شابک، دارای شابک غلط و کتابهایی که در بانک اطلاعاتی خانه کتاب و ادبیات ایران ثبت نشده اند مشمول طرح نمی شوند.
مشخصات کتابفروشی‌های عضو طرح زمستانه کتاب 99 در سایت این رویداد فرهنگی قابل مشاهده است. در این دوره از طرح نیز چون سه دوره‌ گذشته به منظور رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، امکان خرید تلفنی و غیر حضوری نیز با ثبت اطلاعات مربوطه در پنل از سوی کتاب‌فروشی‌ها فراهم شده است.
طرح‌های فصلی کتاب در یک نگاه
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال 1394، برای هدفمندکردن یارانه نشر طرح های فصلی فروش کتاب را آغاز کرد؛ در این طرح ها کتابفروشی ها می توانند روی فروش کتاب به خریداران تخفیف بدهند و مبلغ تخفیف داده شده را از وزارت خانه دریافت کنند.
در این طرح‌ها که با نام طرح‌های فروش فصلی مشهور شده‌اند، کتابفروشی‌هایی که شرایط لازم را داشته باشند، پس از ثبت نام، می توانند کتاب‌های خود را که با شرایط تعیین شده مطابقت داشته باشند به خریداران بفروشند. پاییزه کتاب 99، پانزدهمین دوره از طرح‌های فصلی فروش کتاب، با هدف حمایت از کتابفروشان بود.

http://www.banounews.ir/fa/News/531736/آغاز-زمستانه-کتاب-99-با-مژده-بهار
بستن   چاپ