آریا بانو
بدمن های جذاب دهه 90 سینمای ایران
جمعه 8 اسفند 1399 - 14:02:41
آریا بانو - آخرین خبر / در این پرونده نگاهی داریم به جذاب‌ترین بدمن‌هایی که با کمک شخصیت‌پردازی قوی و بازی‌های درخشان بازیگران‌شان تبدیل به شخصیت‌هایی به یادماندنی شدند. شخصیت‌هایی که توانستند همزمان نفرت و تحسین مخاطب را به دست آوردند.
دیگر بدمن‌های دهه 90 از نظر شما کدام شخصیت‌ها هستند؟
نوید محمدزاده در فیلم متری شیش و نیم
کارگردان: سعید روستایی
شخصیت ناصر خاکزاد با بازی تماشایی نوید محمدزاده گویی ادامه‌ای برای محسن ابد و یک روز است. ناصرخاکزاد که مانند محسن در خانواده‌ای از طبقه اجتماعی فرودست رشد کرده، حالا برای انتقام از تمام کمبود‌های زندگی‌اش آنقدر در تولید و فروش مواد مخدر پیش رفته که به خلافکاری بزرگ و اسم و رسم دار تبدیل شده است. کسی که در راس هرم قرار دارد و خلافکاران بسیاری گوش به فرمان او هستند. بدمنی که به راحتی هویتش را جعل می‌کند و دستگیری و محاکمه‌اش برای پلیس وظیفه شناس و کاربلد داستان دشوار است.
آنچه ناصر خاکزاد را برای بیننده تبدیل به شخصیتی منفور اما همدلی‌برانگیز می‌کند. ارتباط خوب او با اعضای خانواده است. خانواده‌ای که با کمک او از فقر نجات پیدا کرده و هر کدام او را قهرمان زندگی خود می‌دانند.
همچنین سکانس‌های دو نفره ناصر خاکزاد و صمد(پیمان معادی) جزو بهترین و جذاب‌ترین سکانس‌های تقابل بین قهرمان و ضدقهرمان در سینمای ایران است.
طلایی‌ترین دیالوگ فیلم در توصیف شخصیت جاه طلب و پر از حسادت و طمع ناصر خاکزاد جایی است که قاضی پرونده به او می‌گوید: اون دفعه وقتی آزاد شدی، چرا ول نکردی، تو که هم پول داشتی هم این مشکلاتو نداشتی؟ و ناصر جواب می‌دهد: چشمم سیر نمیشد!
از صفحه سینما تیکت

http://www.banounews.ir/fa/News/531249/بدمن-های-جذاب-دهه-90-سینمای-ایران
بستن   چاپ