آریا بانو
استادِ «فروپاشاندن» بر مسند فوتبال ایران؟!
جمعه 8 اسفند 1399 - 13:48:36
آریا بانو - آخرین خبر / کیومرث هاشمی در آستانه ریاست دوباره فدراسیون فوتبال است و شنیده می‌شود شانس بالایی هم برای تصدی این سمت بر عهده دارد!

آریا بانو


قاسمپور: هاشمی چه کاری در ورزش کرده که می‌خواهد رئیس فدراسیون شود؟
1399/12/08 - 12:03
در حالیکه با توجه به تاکید فیفا مبنی بر عدم دخالت دولت و وزارت ورزش در انتخابات و اصلاحاتی که در اساسنامه برای حذف یا کمرنگ شدن این نقش در نتیجه انتخابات صورت گرفت انتظار اتفاقات متفاوتی نسبت به دوره‌های قبل در این مجمع انتخاباتی می‌رود ولی هنوز هم زمزمه‌هایی مبنی بر توصیه به برخی اعضا برای رای دادن به یک نامزد شنیده می‌شود.
فراموش نکنیم که کیومرث هاشمی یکی از معماران فروپاشاندن پاس تهران بود. گفتنی است این باشگاه از آغاز تا فروپاشی، تحت نظر پلیس ایران (در ابتدا شهربانی و بعدها نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران) بود و به عنوان «نماد ورزش پلیس» به‌شمار می‌رفت.
به گزارش آخرین خبر، فروپاشی پاس تهران و ایجاد پاس همدان که نخستین تجربه طرح انتقال باشگاه‌های تهرانی به شهرهای دیگر بود، یک جنجال در رسانه‌های ایران به وجود آورد و مخالفان بسیاری داشت. کاظم اولیایی، مدیرعامل باشگاه پاس همدان، حمیدرضا حاجی‌بابایی نماینده همدان در مجلس شورای اسلامی، بهروز مرادی، استادار همدان و کیومرث هاشمی نایب رئیس سازمان تربیت بدنی از موافقان اصلی این انتقال بودند که همگی آنان در این انتقال نقش داشتند.
پاس همان باشگاهی بود که در روز دوم بهمن ماه 1371، یک بر صفر و با گل محسن گروسی از سد الشباب عربستان گذشت و قهرمان آسیا شد. فیروز کریمی در سی و شش سالگی سرمربی گری این تیم را برعهده داشت.
عادل فردوسی‌پور در مقاله‌ای دربارهٔ فوتبال ایران در مجله ورلدساکر نوشت: «سران باشگاه پاس تهران با اعلام انتقال باشگاه به شهر همدان که هیچ تیم دسته برتری را در اختیار ندارد، فوتبال کشور را حیرت‌زده کردند.»
اینکه چرا شانس دوباره ای داده شده به چنین مدیری که کارنامه او سابقه درخشانی در فروپاشاندن دارد خود حکایت عجیبی است. 

http://www.banounews.ir/fa/News/531154/استادِ-«فروپاشاندن»-بر-مسند-فوتبال-ایران؟!
بستن   چاپ