آریا بانو
آماری جالب از ساعتهایی که زنان و مردان ایرانی صرف خوردن و خوابیدن می کنند
پنجشنبه 7 اسفند 1399 - 4:00:00 AM
ایسنا - زنان
آریا بانو - مطابق با نتایج طرح آمارگیری گذران وقت پاییز و زمستان 98 و بهار و تابستان 99 مرکز آمار، بیشترین زمان صرف شده مردان 15 ساله به بالا در یک شبانه روز معطوف به فعالیت‌های رسیدگی و خودمراقبتی نظیر خواب، خوردن و آشامیدن، بهداشت و سفر با متوسط زمان 11 ساعت و 26 دقیقه در روز است.

به گزارش ایسنا، مطابق با نتایج طرح آمارگیری گذران وقت پاییز و زمستان 98 و بهار و تابستان 99 مرکز آمار ایران، مردان 15 ساله به بالا پس از فعالیت‌های رسیدگی و خودمراقبتی، بیشترین وقت خود را با متوسط زمان چهار ساعت و 59 دقیقه صرف اشتغال و فعالیت‌های مربوط به دستمزد می‌کنند. 
همچنین سومین فعالیتی که مردان 15 ساله به بالا وقت خود را صرف آن می‌کنند معطوف به فرهنگ، فراغت، رسانه‌های گروهی، تمرینات ورزشی و فعالیت‌های تفریحی با چهار ساعت و 35 دقیقه می‌شود.
سهم مردان از دقایقی که صرف اعضای خانواده می کنند
از سوی دیگر این مردان به طور متوسط تنها یک ساعت و 27 دقیقه از شبانه روز را صرف آداب و رسوم دینی، معاشرت و ارتباط، تنها 53 دقیقه صرف خدمات خانگی بدون مزد برای اعضای خانواده نظیر تهیه غذا و نگهداری از حیوان خانگی، نگهداری از منزل، 22 دقیقه صرف یادگیری، 12 دقیقه صرف خدمات مراقبتی بدون مزد برای اعضای خانواده نظیر مراقبت از کودکان و اعضای خانواده، 3 دقیقه صرف تولید کالا برای استفاده خود مانند ماهیگیری و کشاورزی و تنها 2 دقیقه را صرف کار داوطلبانه بدون مزد می‌کنند.
و اما زنان در طول شبانه روز چه می کنند؟
زنان 15 ساله به بالا نیز بیشترین وقت خود در یک شبانه روز را صرف رسیدگی و خودمراقبتی نظیر خواب، خوردن و آشامیدن با متوسط زمان 11 ساعت و 41 دقیقه می‌کنند. پس از رسیدگی و خودمراقبتی بیشترین فعالیتی که زنان در یک شبانه روز مشغول آن هستند معطوف به خدمات خانگی بدون مزد برای اعضا خانواده نظیر تهیه غذا و نگهداری از منزل با چهار ساعت و 46 دقیقه می‌شود.
همچنین فرهنگ، فراغت، رسانه‌های گروهی و تمرین‌های ورزشی نیز سومین فعالیتی است که زنان به طور متوسط چهار ساعت و سه دقیقه زمان در طول شبانه روز صرف آن می‌کنند.
از سوی دیگر این زنان به طور متوسط یک ساعت و 44 دقیقه از شبانه روز را صرف معاشرت و ارتباط و آداب و رسوم دینی، 38 دقیقه دقیقه صرف اشتغال و خدمات مراقبتی بدون مزد برای اعضا خانواده، 23 دقیقه صرف یادگیری، 5 دقیقه صرف تولید کالا برای استفاده خود نظیر کشاورزی و 2 دقیقه صرف کار داوطلبانه بدون مزد می‌کنند.

آریا بانو


به گزارش ایسنا، سومین دوره آماری طرح آمارگیری گذران وقت در پاییز و زمستان 98 و بهار و تابستان 99 در نقاط شهری کشوری اجرا و نتایج فوق معطوف به دوره یک ساله 99ـ 98 است.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/530590/آماری-جالب-از-ساعتهایی-که-زنان-و-مردان-ایرانی-صرف-خوردن-و-خوابیدن-می-کنند
بستن   چاپ