آریا بانو
ثروتمندترین مالکان باشگاه‌های فوتبال جهان
پنجشنبه 7 اسفند 1399 - 02:11:37
آریا بانو - آخرین خبر / فوتبال در سالهای اخیر تحولات زیادی داشته است. ثروت زیادی وارد فوتبال دنیا شده است و البته بسیاری از افراد ثروتمند هم تصمیم گرفته اند که بخشی از ثروت خود را در این رشته محبوب ورزشی سرمایه گذاری کنند.
به گزارش فوتبالی، 30 سال پیش یعنی در سال 1992 گرانترین بازیکن تاریخ فوتبال، لنتینی بود که با مبلغی معادل 13 میلیون پوند به میلان رفت. جالا اما گران ترین بازیکن تاریخ فوتبال، نیمار است که پی اس جی در سال 2017 برای جذب وی 222 میلیون یورو هزینه کرد.
پی اس جی توانست نیمار را به خدمت بگیرد چرا که سهامدارانی از دولت قطر از ثروت اندوخته شده از فروش نفت استفاده کردند تا به این باشگاه پول تزریق کنند. بر خلاف گذشته، مالکان و مدیران باشگاه ها دیگر شخصیت هایی ناشناخته نیستند بلکه اکثر آنها ثروتمندانی هستند که البته خودشان هم دوست دارند که شهرت داشته باشند و در میان هواداران فوتبال در کل دنیا شناخته شوند. در حال حاضر مالکان و سهامداران در فوتبال به دو دسته تقسیم می شوند : یا سرمایه گذاران ثروتمندی که می خواهند از طریق فوتبال درآمدشان را افزایش بدهند یا افراد ثروتمندی که می خواهند پولشان را به نوعی هدر بدهند و البته از طریق فوتبال به شهرت برسند. اما ثروتمندترین مالکان باشگاه های فوتبال در دنیا چه کسانی هستند؟
10- رابرت کرفت، تیم نیوانگنلد رولوشون در آمریکا با ثروت 6.6 میلیارد پوند
9- ژانگ جیندونگ، اینتر، 7.3 میلیارد پوند
8- ناصرالخلیفی، پاریسن ژرمن، 8 میلیارد پوند
7- استن کروئنکه، آرسنال و کولورادو رپیدز، 7.3 میلیارد پوند
6- فیلیپ آنشوتز، گالکسیف 10.1 میلیارد پوند
5- رومن آبراموویچ از چلسی با 14.4 میلیارد پوند
4- آندره آ آنیلی و خانواده اش از یوونتوس، 15.7 میلیارد پوند
3- دیتمار هوپ، هوفنهایم، 23.4 میلیارد پوند
2- دیتریش ماتشیتز، لایپزیش، سالزبورگ و نیویورک ردبولز، 27.4 میلیارد پوند
1- شیخ منصور، منچسترسیتی، ملبورن سیتی و نیویورک سیتی، 30 میلیارد پوند

http://www.banounews.ir/fa/News/530552/ثروتمندترین-مالکان-باشگاه‌های-فوتبال-جهان
بستن   چاپ